بازاریابی موتور جستجو چیست و چگونه کار می کند؟

بازاریابی موتور جستجو چیست و چگونه کار می کند؟

بازاریابی موتور جستجو چیست و چگونه کار می کند؟


آیا می دانید 93٪ از کل تجربه های آنلاین با موتور جستجو شروع می شود؟ این بدان معناست که اگر می خواهید تجارت خود را به صورت آنلاین بازاریابی کنید ، می توانید با بازاریابی از طریق Google به اکثر قریب به اتفاق کاربران برسید.

به همین دلیل ، بازاریابی موتور جستجو (SEM) یک استراتژی تبلیغاتی رایج در بین بازاریاب های دیجیتال و مشاغل آنلاین است. اگر هنوز از آن استفاده نمی کنید ، احتمال رقبای شما بسیار زیاد است – بنابراین اگر می خواهید ادامه دهید ، اجرای آن را در نظر بگیرید.اکنون اگر برای ارتقای سطح کاری خود و همچنین افزایش فروش محصولات خود به دنبال طراحی سایت در قم هستید قم سایت می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.

اما بازاریابی موتور جستجو چیست و چگونه کار می کند؟ بخوانید تا متوجه شوید.

بازاریابی موتور جستجو چیست؟

تعریف اولیه و گسترده تر از بازاریابی موتور جستجو همان چیزی است که به نظر می رسد هر بازاریابی که از طریق یک موتور جستجو انجام می شود.

این تعریف قبلاً شامل دو استراتژی بازاریابی بود: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC). SEO به بهینه سازی صفحات سایت برای نشان دادن نتایج ارگانیک در Google اشاره دارد ، در حالی که PPC به تبلیغات پولی اشاره دارد که بالاتر از رتبه بندی ارگانیک ظاهر می شوند.

علیرغم اینکه SEO و PPC در تعریف قبلی گنجانده شده اند ، معنای SEM در سال های اخیر تغییر کرده است. امروزه در درجه اول به تبلیغات جستجوی پولی اشاره دارد ، در حالی که سئو به عنوان یک استراتژی جداگانه در نظر گرفته می شود.برای سئوسایت در قم می توانید روی تیم ما حساب کنید.

بنابراین ، هنگامی که ما در مورد SEM صحبت می کنیم ، در مورد تبلیغات پولی صحبت می کنیم. این تبلیغات در بالای صفحات نتایج جستجوی Google ظاهر می شوند و شبیه نتایج ارگانیک هستند به جز برچسب “آگهی” در گوشه بالا.

بازاریابی موتور جستجو چیست و چگونه کار می کند؟

تبلیغات جستجوی پولی چگونه کار می کند؟

اکنون که بازاریابی موتور جستجو را تعریف کردیم ، وقت آن است که درباره نحوه کار SEM و اهداف آن صحبت کنیم.

چگونه می توان تبلیغات جستجوی پولی ایجاد کرد؟

SEM معمولاً به شکل تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک است که می توانید از طریق Google Ads تبلیغ کنید. سیستم عامل های دیگر از تبلیغات PPC در سایت های دیگر پشتیبانی می کنند ، اما Google Ads به دلیل میزان بازدیدی که Google دریافت می کند ، مهمترین و بهترین مورد برای استفاده است ، بنابراین تمرکز ما بر روی آن خواهد بود.

در Google Ads ، می توانید تبلیغاتی را ایجاد کنید که در بالای نتایج جستجو همراه با صفحات فرود برای کاربران قرار گیرد تا وقتی روی آن ها کلیک می کنند ، ظاهر شوند. قبل از اینکه به فرایند ایجاد آگهی خیلی وارد شوید ، ابتدا باید تعیین کنید که تبلیغات شما جستجو می شود.

مناقصه PPC چگونه کار می کند؟

روشی که شما برای تعیین محل تبلیغات خود در جستجو تعیین می کنید (یا اصلاً نشان داده می شود) با پیشنهاد قیمت کلمات کلیدی خاصی است که به هر چیزی که بازاریابی می کنید مربوط می شود. وقتی کسی کلمه کلیدی را جستجو می کند ، Google تبلیغات را بر اساس موارد زیر نمایش می دهد:

     مبلغ پیشنهاد (چقدر یک شرکت پیشنهاد کلمه کلیدی را می دهد)

     نمره کیفیت (ارزیابی Google از کیفیت کلی یک آگهی)

با داشتن یک استراتژی مناقصه بهینه و تبلیغات کاملاً طراحی شده ، تبلیغات شما می تواند در بالای نتایج جستجو در مقابل مخاطبانی که بیشترین نیاز را به محصولات یا خدمات شما دارند ، ظاهر شود.

بهترین قسمت این است که ، شما فقط باید وقتی تبلیغات خود را کلیک می کنید ، هزینه تبلیغات خود را پرداخت کنید ، که PPC را در صورت اجرای خوب ، یک استراتژی بسیار مقرون به صرفه می کنید.

چگونه می توانید استراتژی SEM خود را بهینه کنید؟

اکنون می دانید که SEM چگونه کار می کند ، اما این بدان معنی نیست که می دانید چگونه از کمپین خود بیشترین بهره را ببرید. ایجاد و راه اندازی تبلیغات پولی موفقیت خودکار را تضمین نمی کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، شما باید یک استراتژی SEM برنده را پیاده سازی کنید.

خوشبختانه چندین کار وجود دارد که می توانید برای بهبود عملکرد تبلیغات جستجوی پولی خود انجام دهید. در اینجا چهار نکته برای اجرای مبارزات SEM آورده شده است!

1. کلمات کلیدی مارک دار را هدف قرار دهید

وقتی به دنبال کلمات کلیدی برای پیشنهاد در Google Ads هستید ، باید روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که به شما کمک می کنند تا به بیشترین مخاطب – مخاطبانی که به احتمال زیاد تبدیل می شوند – برسید. و چه کسی بیشتر از افرادی که قبلاً به شما علاقه دارند.

به همین دلیل است که می توانید از پیشنهاد قیمت کلمات کلیدی مارک دار بهره مند شوید. یعنی مواردی که دارای اصطلاحات مارک دار مرتبط با تجارت شما هستند. هر کسی که به طور مستقیم به جستجوی نام تجاری شما بپردازد ، علاقه خاصی به شما دارد و این باعث می شود آن ها بیشتر در معرض تبلیغات شما باشند.

شما نمی خواهید چنین آگهی های امیدوارکننده ای را از دست دهید ، بنابراین پیشنهاد کلمات کلیدی مارکدار خود را در نظر بگیرید.

2. کلمات کلیدی منفی را لیست کنید

در حالی که بیشتر کلمات کلیدی برای گفتن به Google است ، در جستجوهایی که باید تبلیغات شما نشان داده شوند ، کلمات کلیدی منفی عملکرد معکوس دارند. آن ها به Google می گویند که در کدام جستجوها تبلیغات شما نمایش داده نشود.

برای مثال ، اگر در اٌتٌل کامیون وانت می فروشید ، ممکن است تغییرات کلمه کلیدی “نمایندگی کامیون در اٌتٌل ” را هدف قرار دهید. اما پس از آن ممکن است تبلیغ شما در جستجوی “نمایندگی نیمه کامیون اٌتٌل ” ظاهر شود – که برای شما صدق نمی کند!

برای جلوگیری از نمایش تبلیغات خود در جستجوی بی ربط و هدر دادن منابع خود بر روی کاربران بی علاقه ، می توانید “نیمه” را به عنوان یک کلمه کلیدی منفی اضافه کنید. این به گوگل می گوید از نمایش تبلیغات خود در آن جا خودداری کند.

3. از مخاطبان سفارشی استفاده کنید

یکی از بهترین موارد در مورد نحوه کار SEM این است که به شما امکان می دهد مخاطبان بسیار خاص و بسیار مرتبط را هدف قرار دهید – و نه فقط با پیشنهاد قیمت کلمات کلیدی. Google همچنین به شما امکان می دهد مخاطبان سفارشی ایجاد کنید ، جایی که بتوانید تمرکز خود را بیشتر انجام دهید.

با استفاده از مخاطبان سفارشی ، می توانید صفات خاصی را برای هدف قرار دهید ، از جمله:

    سن

    جنسیت

    اشتغال

    محل

با انتخاب اطلاعات جمعیتی خاصی که می خواهید هدف قرار دهید ، می توانید از نمایش تبلیغات خود به مخاطبان بی ربط جلوگیری کنید. به عنوان مثال ، اگر مخاطبان شما بیشتر زنان هستند ، می توانید تبلیغات خود را به آن گروه محدود کنید.

4.مهار RLSA

روش نهایی برای بهبود کارایی SEM در Google Ads استفاده از لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA) است. با RLSA ، Google ردیابی می کند که چه کاربرانی از صفحات خاصی در سایت شما بازدید می کنند و سپس بعداً آن ها را با تبلیغات جستجوی محصولات یا خدمات شما هدف قرار می دهد.

این ویژگی به همان دلیلی که کلمات کلیدی دارای مارک تجاری هستند ارزشمند است – افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند علاقه قبلی به شما دارند و این باعث می شود برخی از کاربران احتمالاً به تبلیغات شما پاسخ مثبت دهند.

با هدف قرار دادن آن ها ، شما یک عکس در عقب کشیدن برخی از آن ها برای پایان تبدیل دارید.

آیا می خواهید از قدرت گوگل برای جلب مخاطبان گسترده تر و مرتبط تر بصورت آنلاین استفاده کنید؟ SEM راهی برای انجام آن است .قم سایت در زمینه های مختلف از جمله دیجیتال مارکتینگ در قم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *