فهرست بندی Google چیست و چگونه کار می کند؟

فهرست بندی Google چیست و چگونه کار می کند؟

فهرست بندی Google چیست و چگونه کار می کند؟


همه می خواهند وب سایتشان در جستجوی گوگل در رتبه بالاتری قرار گیرد و به همین دلیل – با شروع 93٪ از کل ترافیک اینترنت با موتور جستجو ، رتبه بندی در گوگل یک فرصت عالی برای بازاریابی دیجیتال را برای دسترسی به کاربران فراهم می کند.

اگرچه هر سایتی نمی تواند در رتبه های برتر قرار گیرد. یکی از این موارد ، الگوریتم های Google صفحاتی هستند که بیشترین ارزش را برای کاربران دارند.

ناگفته نماند ، قبل از این که حتی نگران رتبه بندی باشید ، باید اطمینان حاصل کنید که Google برای شروع از وجود سایت شما مطلع است. به همین دلیل مهم است که سایت خود را در فهرست جستجوی Google قرار دهید.اگر در شهر قم زندگی می کنید و به دنبال مکانی مطمئن برای طراحی سایت در قم هستید قم سایت می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

اما فهرست بندی Google چیست و معنی آن برای بهینه سازی موتور جستجوگر شما (SEO) چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید

فهرست بندی گوگل چیست؟

فهرست جستجوی Google اساساً کل موجودی آن از وب سایت هایی است که از آن ها برای ارائه نتایج جستجو به کاربران تهیه می کند. اگرچه ممکن است به نظر برسد که گوگل آن قدر عظیم است که شما را به هر سایتی در اینترنت برساند ، اما این درست نیست. فقط سایت های فهرست شده می توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند.

البته ، سایت های جدید همیشه می توانند به فهرست اضافه شوند ، و این دقیقاً همان چیزی است که در نمایه سازی Google وجود دارد – روند افزودن یک وب سایت به فهرست Google. فهرست بندی هنگامی اتفاق می افتد که خزنده های وب Google ، که عنکبوت نیز نامیده می شوند – وب سایت ها را در اینترنت جستجو می کنند.

چرا فهرست بندی گوگل مهم است؟

اگر می خواهید از طریق Google به کاربران دسترسی پیدا کنید ، فهرست بندی فرآیندی حیاتی برای تجارت شما است. اگر Google وب سایت شما را فهرست بندی نکند ، نه تنها رتبه بالایی نخواهد داشت ، بلکه به هیچ وجه در نتایج جستجو نشان داده نمی شود – نه در صفحه یک نه در صفحه 1000.

یکی از بهترین راه های یافتن مخاطب شما در جستجوی اصطلاحات مربوط به آن چه می فروشید است. اگر در Topeka ماشین های چمن زنی می فروشید ، می خواهید در جستجوی “ماشین های چمن زنی Topeka” ظاهر شوید.

اما بدون اینکه ابتدا سایت خود را در فهرست Google قرار دهید ، نمی توانید در هر جستجو ظاهر شوید ، به این معنی که بازدید سایت بسیار کمی دریافت خواهید کرد. فهرست بندی Google اولین قدم برای افزایش بازدید سایت ، درآمد و تبدیل برای مشاغل شما است.

فهرست بندی Google چگونه کار می کند؟

روند حضور در نتایج جستجوی Google در سه مرحله خزیدن ، فهرست بندی و رتبه بندی انجام می شود. برای توضیح مختصر هر یک در ادامه مطلب بخوانید!

قسمت 1: خزیدن

اولین تعاملی که گوگل با وب سایت شما انجام می دهد ، زمانی است که وب سایت شما آن را جستجو می کند. یک خزنده Google ممکن است سایت شما را به طرق مختلف کشف کند – شاید از پیوند سایت دیگری پیروی می کند یا ممکن است نقشه سایت خود را مستقیماً به Google ارسال کنید.

در هر صورت ، هنگامی که یک خزنده Google سایت شما را پیدا می کند ، آن را جستجو می کند ، که در اصل به معنای اسکن کردن کل وب سایت برای کشف موارد موجود در آن است. متن را می خواند ، چیدمان را ارزیابی می کند و تمام تلاش خود را برای خواندن تصاویر و فیلم ها انجام می دهد.

قسمت 2: فهرست بندی

هنگامی که Google سایت شما را جستجو کرد ، مرحله بعدی ایندکس است. این بسیار مهم است – اگر سایت شما شرایط مناسب را نداشته باشد ، Google آن را فهرست بندی نمی کند و سایت هیچ رتبه ای برای رتبه بندی نخواهد داشت.برای سئو سایت در قم می توانید روی تیم ما حساب کنید.

چندین مورد می تواند باعث شود گوگل سایتی را فهرست نکند. در اینجا چند مورد از عوامل تأثیرگذار بر نحوه نمایه سازی Google وجود دارد:

    Noindex:

اگر سایتی از برچسب “noindex” در HTML خود استفاده کند ، به Google می گوید آن سایت را ایندکس نکند.

    محتوا:

Google صفحه ای را با محتوایی که به نظر می رسد برای کاربران هیچ ارزشی ندارد فهرست نمی کند.

    محتوای تکراری:

صفحاتی که کاملاً از محتوای تکراری تشکیل شده اند ، کمتر در فهرست قرار می گیرند.

  نقشه سایت:

ایجاد و ارسال نقشه سایت به شما امکان می دهد وب سایت خود را به Google اطلاع دهید و احتمال پیمایش آن را بیشتر کنید.

    Canonicalization:

وقتی چندین صفحه از یک صفحه وجود دارد و یکی از آن ها را غیر متعارف علامت گذاری می کنید – یعنی نه نسخه “واقعی” – Google آن نسخه را فهرست نمی کند.

اگر هیچ چیزی پرچم قرمز برای Google ارسال نمی کند ، خزنده از اطلاعاتی که در سایت شما پیدا کرده استفاده می کند تا مشخص کند چه چیزی مربوط به آن است و سپس آن را به فهرست جستجوی خود اضافه می کند.

قسمت 3: رتبه بندی

سومین و آخرین مرحله در این فرآیند رتبه بندی است. این جایی است که در نهایت سایت شما این فرصت را دارد که شروع به نشان دادن در نتایج جستجوی مربوطه و ایجاد ترافیک کند.

هر وقت کسی به دنبال چیزی در Google می گردد ، Google با جستجوی فهرست جستجوگر خود ، مرتبط ترین صفحات مربوط به آن عبارت را پیدا می کند. اگر سایت شما در میان آن ها باشد ، Google آن را در نتایج رتبه بندی می کند.

مسلماً بهینه سازی برای کسب رتبه های بالاتر و رسیدن به صفحه یک ، به خودی خود یک فرایند است. اما به محض این که سایت شما ایندکس شد ، آن را تا حدی رسانده اید که می توانید آن بهینه سازی را شروع کنید.

چگونه می توانید سایت خود را ایندکس کنید؟

اگر به اندازه کافی منتظر بمانید ، احتمال این که گوگل سرانجام سایت شما را خزیده و ایندکس کند ، بسیار خوب است. اما هرچه زودتر سایت خود را ایندکس کنید ، زودتر می توانید درآمد خود را افزایش دهید. به همین دلیل ، بهتر است رویکرد فعالی داشته باشید.

می توانید این کار را با ارسال مستقیم نقشه سایت خود به Google انجام دهید. Sitemap لیستی از کلیه URL های وب سایت شماست و ارسال آن به Google به Google کمک می کند تا به سرعت همه آن صفحات را پیدا و فهرست کند.

پس از ایجاد نقشه سایت خود ، می توانید آن را از طریق Google Search Console یا “پینگ” Google با درخواست HTTP GET ارسال کنید. با استفاده از الگوی زیر می توانید Google را پینگ کنید:

<http://www.google.com/ping?sitemap=<[sitemap URL]

“[ sitemap URL]” را با URL واقعی نقشه سایت خود جایگزین کنید و سپس پیوند حاصل را در نوار آدرس خود وارد کنید. سپس Google به شما اطلاع می دهد که آن ها درخواست شما را دریافت کرده اند.

فهرست بندی Google چیست و چگونه کار می کند؟

علاوه بر ارسال نقشه سایت شما ، چند روش مختلف وجود دارد که می توانید سایت خود را بهینه سازی کنید تا در فهرست بندی بهترین نتیجه را به شما بدهد ، از جمله:

     اطمینان از کیفیت و اصالت: اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات شما برای کاربران ارزش قائل هستند. تاکتیک های خوب طراحی وب را تمرین کنید و از هرگونه محتوای تکراری خودداری کنید.

     بررسی برچسب های متا خود: از طریق سایت خود به دنبال برچسب های متقلب noindex یا متعارف باشید – داشتن آن در صفحه به اشتباه به معنای ایندکس شدن صفحه نیست. مطمئناً ، در موارد محتوای تکراری ، برچسب های متا می خواهید.

     پاکسازی ناوبری خود: اطمینان حاصل کنید که هیچ صفحه “یتیمی” ندارید – یعنی صفحاتی که از هیچ جای سایت به آن پیوند ندارند. تمام صفحات فهرست شده در سایت شما باید به نوعی به یکدیگر متصل شوند.

با بهینه سازی سایت برای فهرست بندی و ارسال نقشه سایت ، طولی نمی کشد که سایت شما در فهرست جستجوی Google قرار دارد و در رده بندی در نتایج جستجو قرار می گیرد!

قم سایت می تواند در زمینه های مختلف از جمله دیجیتال مارکتینگ در قم به شما کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *