قوانین طلایی رنگ و طراحی وب

قوانین طلایی رنگ و طراحی وب

قوانین طلایی رنگ و طراحی وب


طرح های رنگی خوب وب سایت از درک چگونگی ترکیب رنگ ها با یکدیگر و تکمیل یکدیگر در سطح تصویری و احساسی حاصل می شود. طراحان وب می دانند که اگر رنگی برای تمایز سایت های مختلف وجود نداشته باشد .اینترنت مکانی فوق العاده کسل کننده خواهد بود. با این حال ، کشف نحوه استفاده موثر از رنگ می تواند زمان و تمرکز زیادی را صرف کند. غالباً ، هنگام تهیه بهترین طرح های رنگی وب سایت ، طراحان باید مجموعه ای از قوانین خاص را دنبال کنند تا به آنها کمک کند تا تصمیمات اساسی درباره مکان قرار دادن برخی از ترکیبات رنگی بگیرند.طراحان قم سایت برای طراحی سایت در قم با تخصص کافی می توانند بهترین انتخاب ها را در طراحی رنگ در سایت شما داشته باشند.

نکته مهم ، حتی زمانی که ما از این قوانین پیروی می کنیم ، مواقعی پیش می آید که ممکن است نیاز به ارزیابی مجدد استفاده از رنگ از مشاغل باشد. پس از همه ، تنظیمات و تکنیک ها با گذشت زمان تغییر می کنند. به همین دلیل است که طرح بندی وب سایت و آرم شرکت در طول سالها تکامل می یابد.

قانون 1: توجه را متمرکز کنید

رنگ ذهن را متمرکز کرده و چشم را به خود جلب می کند. اگر وب سایتی با چیزی غیر از رنگ خاکستری ، با پس زمینه سفید و متن سیاه شروع به کار کند ، رنگ می تواند راه حلی باشد که برای جلب چشم اطراف صفحه استفاده می شود. به همین دلیل است که اکثر وب سایت ها پر از رنگ نیستند. در عوض ، آنها از رنگهای خاصی استفاده می کنند تا شما را به دیدن پیوندها ، دکمه ها و عناوین اصلی سوق دهند.

قوانین طلایی رنگ و طراحی وب

به عنوان مثال به صفحه فرود hubspot.com نگاهی بیندازید. بیشتر این صفحه با سفیدها ، خاکستری ها و سیاه پوستان طراحی شده است ، اما با انبوهی از نارنجی و آبی که به طور طبیعی چشم را جلب می کنند ، آمیخته شده است. از آرم گرفته تا دکمه های تماس برای عمل برای جلب توجه شما و ترغیب شما به عمل طراحی شده اند.

قانون 2: شخصیت نشان دادن

رنگ روش فوق العاده ای برای تنظیم روحیه یا لحن یک برند یا وب سایت دارد. Chanel.com با استفاده از ترکیبی از رنگ های ملایم و تن های تک رنگ یک تجربه رمانتیک و لوکس را ایجاد می کند که برای قسمت زنانه مغز شما جذاب است. از آنجا که هیچ چیز در وب سایت از رنگهای روشن یا براق استفاده نمی کند ، بلافاصله احساس کیفیت و ارزش کمتری می کنید.

قوانین طلایی رنگ و طراحی وب

علاوه بر این ، استفاده از فضای سفید و فونت های واضح یک ظاهر کلی زیبا و حرفه ای ایجاد می کند که در مورد شخصیت برند صحبت می کند. رنگ می تواند به شما کمک کند تا خود را به عنوان یک برند تعریف کنید. خواه به دنبال برخوردی دوستانه و گرم ، یا پیشرفته باشید .

قانون 3: اظهارنظر کنید

اگرچه بهترین طرح های رنگی وب سایت اغلب با توجه دقیق به قوانین و تکنیک های مورد استفاده برای طراحی مناسب حاصل می شود ، لازم به ذکر است که مواردی وجود دارد که می توانید قوانین را نقض کنید. اگرچه برای ایجاد تجربه ای که مخاطب شما انتظار دارد چیزی برای گفتن وجود دارد ، اما در طراحی چیزی کاملاً فراتر از حد معمول ارزش دارد.

به عنوان مثال ، آخرین چیزی که انتظار دارید وقتی به وب سایتی با عنوان “Symphony” می روید ، مانند Gagasymphonyorchestra.com ، پس زمینه صورتی روشن است. کلمه “سمفونی” ، و حتی اصطلاح “ارکستر” ، ایده آهنگ های نرم و کلاسیک را برمی انگیزد.

قوانین طلایی رنگ و طراحی وب

با این حال ، این وب سایت موثر است زیرا درک موجود شما را به چالش می کشد و شما را مجبور به توجه می کند. سمفونی گاگا خلاق ، سرگرم کننده و پر جنب و جوش است ، بنابراین رنگ های روشن معنا دارند.

قانون 4: ایجاد جریان و انسجام

رنگ می تواند بیش از تأثیر فوری باشد. همچنین می تواند همراه با جریان وب سایت ، کاربر را راهنمایی کند. این بسیار شبیه هدایت چشم کاربر در کل پست وبلاگ با مجموعه ای از تصاویر و زیرعنوان ها است. اگر از رنگ برای جریان استفاده می کنید ، لازم به ذکر است که رنگ هایی که انتخاب می کنید می توانند ظریف باشند. آنها نیازی به بیش از حد بالا یا چشمگیر ندارند ، و اطمینان حاصل کنید که این رنگ ها به خوبی با هم ترکیب شده اند بسیار مفید است.این قوانین قطعا می تواند در سئو سایت شما نیز موثر باشد برای داشتن سئو سایت در قم می توانید روی ما حساب کنید.

قوانین طلایی رنگ و طراحی وب

به عنوان مثال Dropbox.com را در نظر بگیرید. این وب سایت از طرح رنگی تک رنگ آبی نرم و تیره برای کشاندن بازدید کننده به صفحه و جلب توجه به دکمه های دعوت به عمل خود استفاده می کند. هنگام حرکت در Dropbox ، رنگ های مختلفی مانند سبز و نارنجی را نیز مشاهده خواهید کرد که به نظر می رسد با تجربه کلی وب سایت مطابقت دارند. برای اطمینان از اینکه این رنگها به خوبی با هم ترکیب شده اند مفید است. ما با خدمات دیجیتال مارکتینگ در قم در زمینه های مختلف در خدمت شما عزیزان هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *