مقایسه هاست لینوکس با هاست ویندوز

مقایسه-هاست-لینوکس-و-ویندوز

مقایسه-هاست-لینوکس-و-ویندوز


مقایسه هاست لینوکس با هاست ویندوز

بیشتر ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب دو نوع هاست را ارائه می دهند: هاست لینوکس و هاست ویندوز. به طور کلی ، هاست لینوکس به میزبانی مشترک ، معروف ترین سرویس هاست در صنعت اشاره دارد. در حقیقت ، بیشتر وب سایت ها به دلیل قیمت مناسب و انعطاف پذیری ، اکنون با استفاده از هاست لینوکس میزبانی می شوند.
هاست لینوکس با PHP و MySQL سازگار است که از اسکریپت هایی مانند WordPress ، Zen Cart و phpBB پشتیبانی می کند. از طرف دیگر ، هاست ویندوز از ویندوز به عنوان سیستم عامل سرورها استفاده می کند و فناوری های خاص ویندوز مانند ASP ، .NET ، Microsoft Access و Microsoft SQL server (MSSQL) را ارائه می دهد.

امنیت سرور

اگرچه بسیاری از افراد لینوکس را ایمن تر از ویندوز می دانند ، اما هر دو سیستم عامل از امنیت یکسانی برخوردار هستند. امنیت بیشتر به تنظیمات سرور و مدیران سرور بستگی دارد. تمام سرورهای مدیریت شده HostGator با آخرین وصله های امنیتی و عملکردی حفظ و برای امنیت بهینه پیکربندی می شوند.
برای طراحی سایت در قم می توانید امنیت سایت خود را با کیفیت و پشتیبانی به موقع به ما بسپارید.

مقایسه هاست لینوکس و ویندوز

پنل های کنترل

خریداران بسته های میزبانی لینوکس می توانند از طریق cPanel و WHM به سرور دسترسی پیدا کنند. کاربران ویندوز از طریق یک صفحه کنترل معروف به Plesk به سرور خود دسترسی پیدا می کنند.

نام پرونده ها

تفاوت دیگر بین سرورهای لینوکس و ویندوز این است که پرونده های لینوکس به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند در حالی که فایل های ویندوز حساس نیستند.

هزینه

لینوکس به عنوان یک پلت فرم منبع باز رایگان است. هاست لینوکس ارائه شده توسط ارائه دهندگان میزبانی وب مقرون به صرفه تر از هاست ویندوز است.شما علاوه بر طراحی سایت خود با قیمتی مناسب، در قم سایت می توانید سئو سایت در قم را هم با قیمت و کیفیت مناسب از ما بخواهید.

منطق های وجود دارد که سرورهای لینوکس و ویندوز همسان هستند یعنی هر دو از نظر سرعت و ثبات با یکدیگر برابرند.

تفاوت هاست لینوکس و یندوز

ممکن است برای شما در زمینه سوالاتی پیش بیاید مانند:

اگر رایانه شخصی من ویندوز را اجرا می کند ، آیا باید از Windows Hosting استفاده کنم؟

پاسخ منفی است. نوع هاست انتخابی شما هیچ ارتباطی با سیستم عامل رایانه شما ندارد.

به طور کلی ، هاست لینوکس (یا هاست مشترک) بسیار ارزان تر از هاست ویندوز است. چرا؟

لینوکس یک سیستم منبع باز رایگان است. بنابراین ، ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب نیازی به پرداخت هزینه مجوز برای استفاده از لینوکس به عنوان سیستم عامل سرورهای میزبان خود ندارند. بنابراین ، ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب می توانند قیمت های کمتری را برای این نوع خدمات میزبانی وب ارائه دهند.

کدام سرویس هاست را باید انتخاب کنید؟

این دو نوع میزبانی از سطح مهارت یکسانی برخوردار هستند. بنابراین نوع سرویس هاست شما بسیار بستگی به نوع فناوری مورد نیاز وب سایت شما دارد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک وبلاگ با وردپرس راه اندازی کنید هاست لینوکس یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. با این حال ، اگر وب سایت شما به فناوری های خاص مایکروسافت مانند MSSQL نیاز دارد ، لازم است از هاست ویندوز استفاده کنید.

آیا می توانم سایت های خود را از سرور لینوکس به ویندوز سرور منتقل کنم؟ و بالعکس؟

تا زمانی که وب سایت های منتقل شده با سیستم عامل سرور مقصد سازگار باشند ، می توانیم سایت خود را از سرور لینوکس به ویندوز و بالعکس منتقل کنیم.

شما همچنین می توانید برای رشد کسب و کار خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ در قم روی ما حساب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *