چگونه رنگ های مناسب برای طراحی وب خود انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ های مناسب برای طراحی وب خود انتخاب کنیم؟

چگونه رنگ های مناسب برای طراحی وب خود انتخاب کنیم؟


انتخاب رنگ مناسب برای پروژه طراحی وب شما تصمیمی نیست که به راحتی آن را انتخاب کنید. رنگ سایت شما می تواند احساسات مخاطب شما تحریک کند.انتخاب خوب رنگ می تواند بر چگونگی تفسیر بازدید کننده از آنچه می بیند تأثیر بگذارد و به طور کلی تأثیر مثبتی در دید وی از یک برند داشته باشد. برخورد رنگ با گزینه های انتخابی ممکن است باعث شود آنها وب سایت دیگری را امتحان کنند. اگر در شهر قم زندگی می کنید و به دنبال طراحی سایت در قم هستید. قم سایت برای شما بهترین انتخاب است.

به طور خلاصه ، رنگ سریعترین و مستقیم ترین راه برای ایجاد یک احساس خوب است. گرچه در ابتدا به نظر انتخاب رنگ مناسب برای شما سخت به نظر می رسد . اما شما می توانید با دانش اولیه از تئوری رنگ ، به راحتی انتخاب های خوبی داشته باشید.

بنابراین ، چگونه بهترین طرح های رنگی وب سایت را تعریف کنیم؟

خوب ، یکی از اولین چیزهایی که طراحان هنگام شروع کار جدید خود درباره آن می آموزند ، مفهوم “تئوری رنگ” است. از نظر افراد ناآگاه ، تئوری رنگ ترکیبی از هنر و علم است که بر نحوه پاسخ مغز انسان به برخی ترکیب های خاص رنگ متمرکز است. این نه تنها به ماهیت عملی رنگ ، مانند اینکه چگونه یک رنگ می تواند بخشی از یک وب سایت را برجسته کند ، بلکه همچنین به تأثیر روانشناختی تن ها و تصاویر مختلف می پردازد.

.وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود ، رنگ به همان اندازه در قابلیت استفاده و پیمایش مهم است. از این گذشته ، اگر وب سایتی کاملاً طراحی شده با رنگهای غیرجذاب داشته باشیم ، این وب سایت نمی تواند بازدید خوبی داشته باشد . همچنین انتخاب رنگ در سایت می توانید تاثیر به سزایی داشته باشد برای سئو سایت در قم می توانید روی ما حساب کنید.

تئوری رنگ مجموعه ای از اصول است که برای ایجاد ترکیبات هماهنگ و یکپارچه از رنگ به کار می رود که می تواند برای همه موارد از گرافیک ، تصاویر پس زمینه ، آرم و متن استفاده شود. قوانین اساسی تئوری رنگ از طریق “چرخ های رنگ” یا نمودارهای رنگی به طراحان کمک می کند تا ببینند که چگونه رنگ های مختلف برهم کنش می کنند.

چگونه رنگ های مناسب برای طراحی وب خود انتخاب کنیم؟

با استفاده از چرخ رنگ ، طراحان می توانند یک “طرح رنگ” ایجاد کنند ، که مجموعه ای از رنگ ها است که در طراحی برای طیف وسیعی از اهداف رسانه استفاده می شود. به عنوان مثال ، رایج ترین طرح های رنگی در گروه خاصی از دسته های خاص قرار می گیرند ، از جمله:

طرح های تک رنگ

طرح های رنگی وب سایت تک رنگ از سایه یا سایه های مختلف یک رنگ تشکیل شده است. از آنجا که آنها بسیار ساده هستند ، درست شدن این طرح ها آسان است و می تواند بسیار موثر ، معتبر و تسکین دهنده باشد.

طرح های مشابه

طرح های رنگی مشابه وب سایت پیچیده تر هستند. آنها از رنگ ها و سایه های مجاور یکدیگر در چرخ رنگ تشکیل شده اند و جلوه ای روشن و کاملاً مخلوط را در منطقه مورد استفاده ایجاد می کنند. از آنجا که طول موج پرتوهای نور یکسانی دارند ، می توانند برای چشم راحت تر باشند.

طرح های تکمیلی

طرح های رنگی وب سایت های تکمیلی به سادگی طرح هایی هستند که با استفاده از رنگ های مخالف یکدیگر روی چرخ رنگ طراحی شده اند. که ممکن است شامل قرمز و سبز ، آبی و نارنجی یا بنفش و زرد باشد. اشتباه گرفتن این نوع رنگ آمیزی آسان است ، اما وقتی درست انجام شود ، می تواند احساس پر جنب و جوش ، قوی و انرژی بیشتری به وب سایت شما بدهد.

طرح های سه گانه

سرانجام ، طرح های رنگی وب سایت های سه گانه از محبوب ترین گزینه ها در بین طراحان ، به ویژه در فضای دیجیتال هستند. این طرح ها از ترکیبی از سه رنگ با فاصله یکسان از یکدیگر بر روی چرخ رنگ استفاده می کنند. در حالی که سه گانه های مبتنی بر رنگ اصلی می توانند جذاب باشند ، رنگ های ثانویه می توانند کنتراست ملایم تری داشته باشند و طیف وسیعی از علاقه بصری را برای یک صفحه وب ایجاد کنند.

طرح های سه گانه

سرانجام ، طرح های رنگی وب سایت های سه گانه از محبوب ترین گزینه ها در بین طراحان ، به ویژه در فضای دیجیتال هستند. این طرح ها از ترکیبی از سه رنگ با فاصله یکسان از یکدیگر بر روی چرخ رنگ استفاده می کنند. در حالی که سه گانه های مبتنی بر رنگ اصلی می توانند جذاب باشند ، رنگ های ثانویه می توانند کنتراست ملایم تری داشته باشند و طیف وسیعی از علاقه بصری را برای یک صفحه وب ایجاد کنند.

طرح های رنگی خوب وب سایت: رنگها برای ما چه معنی دارند؟

بنابراین ، شما می دانید که طراحان وب هنگام ایجاد بهترین طرح های رنگی وب سایت از کجا شروع می کنند. با این حال ، لازم به ذکر است که یک طراحی عالی فقط با نگاه کردن به فاصله بین بخشهای مختلف چرخ نیست.

اگرچه اصول تئوری رنگ برای بیشتر طراحان ضروری است ، اما آنها باید تأثیر عاطفی و روانی هر رنگ را نیز در نظر بگیرند. درک اینکه چگونه هر رنگ مختلف اقدامات متفاوتی را تحریک می کند ، به طراحان اجازه می دهد انتخاب هایی را انجام دهند که اهداف اساسی یک شرکت خاص را پشتیبانی می کند.

اگرچه ساده انگارانه به نظر می رسد ، اما رنگ بر احساسات و نگرش ما تأثیر بسزایی دارد. هنگامی که رنگ را بررسی می کنیم ، چشمان ما با هیپوتالاموس مغز ارتباط برقرار می کنند که به غده هیپوفیز ، سیستم غدد درون ریز و غدد تیروئید متصل می شود. این سفر منجر به ترشح هورمون هایی می شود که طرز فکر ، احساس و عمل ما را تغییر می دهد.

در ایجاد یک طراحی موثر ، متخصصان وب مفهوم “روانشناسی رنگ” یا نحوه تغییر رنگ در رفتار انسان را بررسی می کنند. یک بخش از حوزه گسترده تر “روانشناسی رفتاری” ، روانشناسی رنگ ، همه چیز در مورد آزمایش نظریه هایی است که چرا برخی از رنگها ما را به روشهای مختلف فکر و احساس می کنند. اگرچه تحقیقات در مورد روانشناسی رنگ ادامه دارد ، اما برخی از حقایق قابل بحث نیستند. تیم قم سایت برای طراحی سایت در قم با داشتن اطلاعات دقیق می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

به عنوان مثال ، یک مقاله مورد بررسی قرار گرفت که حدود 90 ثانیه طول می کشد تا مشتری نظر خود را در مورد یک سرویس یا محصول ارائه دهد. در طول آن مدت ، ما فقط 62-90٪ از تصمیمات را فقط براساس رنگ محصول می گیریم. به عبارت دیگر ، مهم نیست که شغل شما چه کاری انجام می دهد ، رنگ برای موفقیت حیاتی است.

بنابراین ، چگونه برخی از وب سایت ها از رنگ برای ایجاد افکار ، احساسات و واکنش های خاص استفاده می کنند؟

مطالعه ای تحت عنوان “قرمز هیجان انگیز و آبی مناسب” نشان داد که هدف از خرید می تواند به شدت تحت تأثیر رنگ ها باشد ، زیرا این رنگ ها “شخصیتی” برای شرکت ایجاد می کنند. به عبارت دیگر ، طرح های رنگی وب سایت که شرکت ها از آن استفاده می کنند یا طراحان از طرف شرکت ها از آن استفاده می کنند ، می توانند در تعریف برندهای خاص و محصولاتی که می فروشند به ما کمک کنند.

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم.

قرمز

قرمز امروزه یکی از محبوب ترین رنگ ها در وب است. جذاب ، چشم پوشی از آن غیرممکن است و مملو از شور است. قرمز اغلب با عشق ، خطر یا آتش سوزی همراه است و آنقدر رنگی قوی و پویا دارد که بلافاصله پاسخ های پرشور را القا می کند. با این حال ، نباید بیش از حد از رنگ قرمز استفاده کنید ، در غیر این صورت بازدیدکنندگان خود را ناراحت می کنید.

طرح های رنگی وب سایت Pinterest نمونه ای از شرکتی است که از رنگ قرمز به صورت آنلاین استفاده می کند. این رنگ جنبه های خاصی از طراحی آنها را برجسته می کند و با رنگهای سیاه و خاکستری و سفید ملایم تر ترکیب می شود. قرمز همچنین می تواند برای فروش و تبلیغات به طور موقت کار کند تا به بازدید کنندگان شما نشان دهد که اتفاق غیرمعمولی در وب سایت شما رخ می دهد.

چگونه رنگ های مناسب برای طراحی وب خود انتخاب کنیم؟

نارنجی

نارنجی رنگی گرم و انرژی زاست. نه به اندازه قرمز شدید و پر جنب و جوش است و نه ارتباطات خطرناکی با رنگ زرد دارد. نارنجی بیش از آنکه فشار بیاورد یا آنها را مجبور به رفتار کند ، به جای گرم بودن ، احساس گرمی می کند و آن را به رنگی دوستانه آماده می کند تا مردم را به عمل دعوت کند.

نارنجی می تواند در یک وب سایت برای تحریک بازدیدکنندگان کار کند ، و آنها را مشتاق ، شاد و خلاق کند. با این حال ، مانند قرمز و سایر رنگهای روشن ، بهتر است در حد متوسط استفاده شود.

طرح های رنگی وب سایت Amazon.com یک نمونه عالی از وب سایتی است که با استفاده از چشمک های نارنجی به ایجاد مثبت و خلاقیت در مخاطبان خود می پردازد. کل وب سایت به رنگ نارنجی آغشته نشده است ، اما رنگ روشن به یک ترکیب کم رنگ سفید ، خاکستری و آبی ، لذت و دوستی می بخشد.

چگونه رنگ های مناسب برای طراحی وب خود انتخاب کنیم؟

آبی

رنگ آبی Facebook به دلایلی تا حدودی عجیب انتخاب شده است. با این حال ، این گزینه عالی برای این سیستم عامل اجتماعی اول نیز بود. وب سایت های شرکتی و تجاری بسیاری وجود دارند که از رنگ های آبی استفاده می کنند ، زیرا این رنگ طبیعتاً ما را به فکر ایمن ، ایمن و آرامش بخش می اندازد.

چگونه رنگ های مناسب برای طراحی وب خود انتخاب کنیم؟

رنگ آبی در اصل ضد قرمز است. رنگ آبی بیش از اینکه فوریت ایجاد کند ، بیننده را آرام می کند و نگرانی یا اضطراب را کاهش می دهد. از آنجا که نرم و آرامش بخش است ، رنگ آبی را می توان به راحتی در سراسر طراحی وب سایت پاشید ، بدون اینکه ترس از سرریز کردن بازدید کننده داشته باشد. طرح های رنگی وب سایت علاوه بر این ، رنگ آبی نیز رنگ مورد علاقه جهان است ، بنابراین سخت است که با مجموعه ای از رنگ های آبی رنگ اشتباه کنید.

سبز

رنگ سبز به طور طبیعی به ما کمک می کند تا خوش بینانه تر باشیم. به همین دلیل است که گیاهان را در دفاتر خود نگهداری می کنیم و میزهای خود را طوری قرار می دهیم که در هنگام احساس عدم تولید بتوانیم از پنجره نگاه کنیم. از آنجا که طبیعت را به ما یادآوری می کند ، سبز به ما کمک می کند تا احساس آرامش و بهره وری بیشتری داشته باشیم ، گویا با چیز بزرگ تری در ارتباط هستیم.

در عین حال ، رنگ سبز همچنین دارای ثروت و پول است. به همین دلیل ، احتمالاً تعداد زیادی وب سایت مالی با رنگ سبز مشاهده خواهید کرد. رنگ نشان دهنده تعادل ، هماهنگی و شادابی است. این می تواند به ما کمک کند تا در مورد پس انداز پول ، درآمدزایی یا حتی مقرون به صرفه بودن در بودجه فکر کنیم.

چگونه رنگ های مناسب برای طراحی وب خود انتخاب کنیم؟

Groupon از رنگ سبز در نام تجاری خود استفاده خارق العاده کرده است. این نه تنها نشان می دهد که شما مستقیماً با پول سر و کار دارید ، بلکه نمایانگر رویکرد طراوت بخش صرفه جویی در پول برای خرید در قلب مانیفست Groupon است.

بنفش

رنگ بنفش اغلب با کلماتی مانند خلاقیت ، تخیل و وقار همراه است. در حالی که سایه های قوی بنفش به عاشقانه پیوند دارند ، سایه های تیره معمولاً با ثروت و تجمل مرتبط هستند. غالباً از رنگ بنفش در مشاغل مد و زیبایی استفاده می شود ، زیرا این رنگ بسیار زنانه است. در نظرسنجی ها درباره رنگ و جنسیت ، زنان آبی ، بنفش و سبز را از رنگ های مورد علاقه خود می دانستند. از طرف دیگر ، مردان از بنفش ، نارنجی و قهوه ای متنفر هستند.

به طور مشابه با رنگ قرمز ، لازم به ذکر است که افراد می توانند رنگ بنفش را بسیار قوی و غالب بدانند. با توجه به این موضوع ، استفاده از رنگ بنفش در ترکیب با رنگ های ملایم و تک رنگ مانند سیاه و سفید ، ایده خوبی است.

طرح های رنگی وب سایت Yahoo.com تقریباً در تمام مارک های تجاری خود از طیف بنفش استفاده می کند. با این حال ، مراقب باشید که رنگ بنفش را با فضای سفید زیادی تحت تأثیر قرار دهید.

چگونه رنگ های مناسب برای طراحی وب خود انتخاب کنیم؟

ما در شهر قم در زمینه های مختلف از جمله دیجیتال مارکتینگ در قم آماده خدمات رسانی به شما همشهریان عزیز هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *