فهرست بررسی تعمیر و نگهداری وب سایت شما [وظایف هفتگی-فصلی]

فهرست بررسی تعمیر و نگهداری وب سایت شما [وظایف هفتگی-فصلی]

فهرست بررسی تعمیر و نگهداری وب سایت شما [وظایف هفتگی-فصلی]


وب سایت شما مانند یک گیاه است – اگر می خواهید آن شکوفا شود ، باید از آن مراقبت کنید. اگر از وب سایت خود مراقبت نکنید ، از بین می رود.

در حالی که نمی توانید به وب سایت خود غذا ، آب و نور خورشید برای حفظ آن بدهید ، کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای کمک به رشد مداوم سایت خود انجام دهید. ما یک لیست کامل برای نگهداری وب سایت ایجاد کرده ایم که می توانید برای حفظ سلامت سایت خود استفاده کنید.

اگر در شهر قم زندگی می کنید و برای طراحی سایت در قم به کمک نیاز دارید، قم سایت می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

لیست کارهای که باید انجام دهید:

  •  چک لیست نگهداری هفتگی وب سایت
  •  چک لیست نگهداری ماهانه وب سایت
  •  سه ماهه چک لیست نگهداری وب سایت
  •  چک لیست نگهداری سالانه وب سایت

لیست بررسی تعمیر و نگهداری هفتگی وب سایت: کارهای روزانه شما در هفته

قسمت اول این برنامه نگهداری وب سایت وظایفی را که می خواهید به صورت هفتگی انجام دهید بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود عملکردهای حیاتی سایت شما به طور مطلوب انجام می شود.

پیوندهای خراب را برطرف کنید

ابتدا در چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت ما ، پیوندهای خراب در سایت شما رفع می شود. وقتی برای سایت خود محتوا تولید می کنید ، در آن محتوا به سایر وب سایت ها و صفحات سایت خود پیوند می دهید. این پیوندها نه تنها به شما کمک می کنند تا اطلاعات ارزشمندی را درباره موضوعات خاص به مخاطبان خود ارائه دهید ، بلکه به موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای شما کمک می کند.

با این حال ، وقتی پیوندهای شما خراب است ، Google نمی تواند آن صفحات را فهرست بندی کند و کاربران نمی توانند آنها را مشاهده کنند.

از آنجا که این مشکل برای مشاغل شما حیاتی است ، شما باید هفتگی پیوندهای سایت خود را بررسی کنید. برای شناسایی پیوندهای خراب در سایت خود می توانید از ابزاری مانند Google Search Console استفاده کنید. هنگامی که پیوندهای خراب را شناسایی کردید ، می توانید آنها را از طریق زیر بررسی کنید:

  • در حال بررسی این که آیا غلط املایی در پیوند وجود ندارد
  • راه اندازی مجدد مسیرها به صفحه جدیدی در سایت خود که محتوا به آن منتقل شده است
  • جایگزینی پیوند با صفحه دیگری

نرم افزار یا افزونه ها را به روز کنید (از طریق سازندگان سایت)

اگر از سازنده سایت مانند WordPress یا Squarespace استفاده می کنید ، باید این کار را به لیست بررسی هفتگی تعمیر و نگهداری وب سایت خود اضافه کنید: بروزرسانی نرم افزارها یا افزونه ها.

این سازندگان سایت اغلب به روزرسانی سیستم عامل های خود را انجام می دهند. به عنوان مثال وردپرس ، در حالی که توسعه دهندگان برای بهتر کردن این برنامه آن را بهینه سازی می کنند ، بسیاری از افزونه هایی که استفاده می کنید را بروز رسانی می کنند. بنابراین ، برای اطمینان از عملکرد صحیح سایت خود ، باید هر هفته نرم افزار یا افزونه های خود را به روز کنید.

هر هفته بررسی کنید که آیا آخرین نسخه از هر چیزی را که استفاده می کنید دارید یا نه. پس از به روزرسانی ، تأیید کنید که سایت شما همچنان به طور مناسب کار می کند و تحت تأثیر به روزرسانی تأثیر منفی نداشته است.

این مرحله با به روزرسانی افزونه ها قابل توجه است. برخی از به روزرسانی ها ممکن است سازگاری پلاگین های شما را تغییر دهند ، بنابراین شما باید عملکرد سایت خود را زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند.

اطمینان حاصل کنید که فرم ها به درستی کار می کنند.

آخرین مورد در این چک لیست نگهداری هفتگی وب سایت ، این است که روی فرم های خود تمرکز کنید. فرم ها یکی از اجزای مهم سایت شما هستند زیرا به شما کمک می کنند تا منجر به رشد کسب و کار خود شوید. بنابراین ، باید مطمئن شوید که فرم های شما هر هفته کار می کنند.

فهرست بررسی تعمیر و نگهداری وب سایت شما [وظایف هفتگی-فصلی]

اطلاعات را در فرم های خود ارسال کنید و آزمایش کنید تا ببینید آیا می توانید مراحل کار را به تنهایی طی کنید یا خیر و می توانید تمام جزئیات را در کادرها وارد کنید و آنها را ارسال کنید. علاوه بر این ، شما می خواهید تجربه کاربر فرم را تجزیه و تحلیل کنید تا اطمینان حاصل شود که ساده و آسان برای مخاطبان شما تکمیل شده است.

همچنین باید مرحله را پس از ارسال فرم ، خواه در ثبت نام برای یک رویداد یا پیوستن به لیست ایمیل ، بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن قسمت نیز کارایی دارد. افراد ممکن است اطلاعات خود را در فرم موجود در سایت شما ارسال کنند اما پس از آن ایمیل استقبال یا کوپن تخفیف را دریافت نمی کنند.

تجزیه و تحلیل روند ارسال فرم شما اطمینان می دهد که سایت شما فعالانه منجر به رشد کسب و کار شما می شود.

چک لیست نگهداری ماهانه وب سایت: کارهای شما در ماه است

اکنون که لیست بررسی تعمیر و نگهداری هفتگی وب سایت را پوشش دادیم ، بیایید به چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت ماهانه نگاهی بیندازیم.

عملکرد وب سایت خود را مرور کنید

اولین بار در چک لیست تعمیر و نگهداری وب سایت ماهانه شما بررسی عملکرد وب سایت است. شما باید صفحات سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا نتایج دلخواه خود را هدایت می کنید.

می توانید از ابزاری مانند Google Analytics استفاده کنید تا از عملکرد وب سایت خود مطلع شوید. شما باید مهمترین صفحات خود را مانند صفحات محصولات ، صفحات خدمات و صفحات تماس خود مشاهده کنید تا اطمینان حاصل کنید که منجر به فروش و فروش شرکت خود می شوید.

در اینجا برخی موارد مهم وجود دارد که باید هنگام تجزیه و تحلیل معیارهای سایت خود به آنها توجه کنید:

  • بررسی نرخ پرش غیرمعمول بالا
  • کاهش نرخ تبدیل ، اهداف و غیره را بررسی کنید.
  • بررسی سنبله های غیرمعمول در یک صفحه

برای صفحاتی با نرخ گزاف گویی بالا یا افت عملکرد تبدیل ، باید صفحه را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید چه عواملی باعث پرش یا عدم تبدیل مخاطب شما می شود. برای مثال می توانید از نقشه های حرارتی برای شناسایی نحوه مرور کاربران در صفحه وب شما و شناسایی مناطق مشکل دار استفاده کنید.

اگر در صفحه خود سنبله های غیرمعمولی دارید ، باید بیشتر بدانید که این سنبله ها چیست و آیا چیزی است که می توانید برای کمک به افزایش بازدید در سایت خود از آن استفاده کنید.

زمان بارگذاری سایت خود را بررسی کنید

مورد بعدی برای بررسی چک لیست نگهداری ماهانه وب سایت شما بررسی زمان بارگذاری سایت شما است. زمان بارگذاری سایت برای عملکرد وب سایت شما بسیار مهم است زیرا کاربران نمی خواهند منتظر سایت هایی با بارگذاری آهسته باشند. در واقع ، کاربران انتظار دارند سایت شما ظرف دو ثانیه بارگیری شود.

بنابراین ، هر ماه ، می خواهید زمان بارگذاری سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید سایت شما به سرعت برای مخاطبان شما بارگیری می شود. برای بررسی زمان بارگذاری فعلی سایت خود می توانید از ابزاری مانند Google PageSpeed ​​Insights استفاده کنید.این کار می تواند در سئو سایت شما تاثیر بسزایی داشته باشد برای سئو سایت در قم می توانید روی ما حساب کنید.

فهرست بررسی تعمیر و نگهداری وب سایت شما [وظایف هفتگی-فصلی]

اگر سایت شما به سرعت بارگیری نمی شود ، می توانید به پیشنهادهای Google برای بهبود نگاه کنید. برخی از راه های بهبود زمان بارگذاری سایت شامل موارد زیر است:

  • کاهش هدایت ها
  • بهینه سازی اندازه پرونده های تصویری
  • محدود کردن درخواست های HTTP
  • فعال کردن حافظه پنهان

مراحل پرداخت خود را امتحان کنید

اگر صاحب مشاغل تجارت الکترونیک هستید ، این قسمت از لیست ماهانه نگهداری وب سایت برای شرکت شما حیاتی است. برای تجزیه و تحلیل روند پرداخت خود وقت بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که تجربه یکپارچه از مشتری را ارائه می دهید.

این مرحله به ویژه اگر به معیارهای سایت خود نگاه کنید و متوجه شوید که تبدیلات شما پایین است بسیار مهم است.

مراحل پرداخت را خودتان طی کنید و ببینید آیا می توانید خرید را کامل کنید. هرگونه تلاش یا مشکلی را که هنگام تلاش برای بررسی خارج شده اید ، یادداشت کنید. این احتمال وجود دارد که اگر در این روند نکاتی را مشاهده کردید ، مخاطبان شما نیز از آن ها ناامید می شوند.

با مرور فرآیند پرداخت هر ماه ، اطمینان حاصل می کنید که یک تجربه خرید یکپارچه ارائه می دهید و به طور مداوم تجربه مشتریان خود را بهبود می بخشید.

از اطلاعات سایت خود پشتیبان تهیه کنید

قسمت بعدی برنامه نگهداری وب سایت شما شامل تهیه نسخه پشتیبان از داده های سایت شما است. شما اطلاعات زیادی در سایت خود دارید و برای اطمینان از از دست ندادن آن ها و ایجاد صفحات سایت خود ، باید از آنها پشتیبان تهیه کنید.

ده ها سرویس پشتیبان گیری آنلاین در دسترس است که می توانید برای تهیه نسخه پشتیبان از فایلهای سایت و پایگاه داده خود استفاده کنید.

بسته به اینکه هر چند وقت یکبار در سایت خود تغییر ایجاد می کنید ، ممکن است بخواهید از اطلاعات خود به صورت هفتگی پشتیبان تهیه کنید.

فهرست بررسی سه ماهه نگهداری وب سایت: کارهای شما در این سه ماه

در ادامه در این طرح نگهداری وب سایت ، مواردی را که شما باید سه ماهه برای وب سایت خود انجام دهید ، شرح خواهیم داد.

وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی می تواند بهبود یابد

اولین چیزی که باید در چک لیست نگهداری وب سایت سه ماهه خود بررسی کنید ، قابلیت استفاده از وب سایت است. شما می خواهید تنظیمات فعلی سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین تجربه را برای مخاطبان خود ارائه می دهید.

وقتی سایت خود را هر سه ماه یکبار تجزیه و تحلیل می کنید ، به جنبه هایی مانند موارد زیر توجه کنید:

     سبک طراحی

     قالب های صفحه

     انتخاب تصاویر

     طراحی و قرار دادن دکمه دعوت به عمل (CTA)

برای دیدن چگونگی دیدن مخاطب از سایت ، می توانید از ابزارهایی مانند نقشه های حرارتی Hotjar استفاده کنید ، بنابراین می توانید دکمه های موجود در صفحه را از دست ندهید ، به پیمایش در ویدیوی خود بپردازید یا سایر قسمت های اصلی سایت را از دست دهید. ممکن است متوجه شوید که به تازه سازی طراحی نیاز دارید یا برای کمک به عملکرد بهتر ، باید عناصر صفحه خود را مرتب کنید.

فهرست بررسی تعمیر و نگهداری وب سایت شما [وظایف هفتگی-فصلی]

محتوای وب سایت را به روز کنید

در مرحله بعدی در این طرح نگهداری وب سایت ، به روزرسانی محتوای وب سایت شما را بررسی خواهیم کرد. محتوای سایت شما نقشی اساسی در کمک به شما در جذب افراد و جلب آنها برای خرید محصولات شما دارد. با گذشت زمان ، ممکن است متوجه شوید که برخی از مطالبی که قبلاً ایجاد کرده اید قدیمی هستند.

بنابراین ، هر سه ماهه ، شما باید از طریق صفحات وب خود بررسی کنید و ببینید آیا اطلاعات قدیمی در آنها وجود دارد. خواه پست های وبلاگ ، صفحات خدمات یا توضیحات محصول باشد ، باید اطمینان حاصل کنید که دقیق ترین اطلاعات را ارائه می دهید.

هنگامی که لیستی از صفحاتی را که نیاز به به روزرسانی یا بهینه سازی مجدد دارند ، دارید ، می توانید هنگام به روزرسانی آن ها برنامه ریزی را شروع کنید.

وب سایت خود را بر روی مرورگرهای مختلف آزمایش کنید

آخرین مورد در این چک لیست سه ماهه نگهداری وب سایت ، تست وب سایت شما در مرورگرهای مختلف است. مرورگرهایی مانند Firefox ، Chrome و Safari اغلب به روز می شوند. بعضی اوقات این به روزرسانی ها می توانند بر نحوه مشاهده کاربران سایت شما تأثیر بگذارند.

باید وب سایت خود را در هر یک از این مرورگرها آزمایش کنید تا مطمئن شوید که تجربه مثبتی را در اختیار شما قرار می دهد. اگر سایت شما با به روزرسانی های مرورگر سازگار نیست ، ممکن است لازم باشد سایت خود را تغییر دهید تا اطمینان حاصل شود که در این مرورگرها خوب به نظر می رسد.

ما در زمینه های مختلف از جمله دیجیتال مارکتینگ در قم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *