محتوای تکراری چیست و آیا به SEO شما آسیب می رساند؟

محتوای تکراری چیست و آیا به SEO شما آسیب می رساند؟

محتوای تکراری چیست و آیا به SEO شما آسیب می رساند؟


به روزهای مدرسه بازگشتید ، معلمان احتمالاً شدت کپی کردن را به شما تذکر داده اند.اگر شما و یک دانشجوی دیگر می خواستید مقاله ای را که حاوی پاراگراف هایی از متن یکسان است ، ارائه دهید ، هر دو نمره ناکامی را کسب می کنید.

با این نوع نگرش که مدت هاست در بین مردم فرو رفته است ، جای تعجب نیست که بسیاری از ما محتوای تکراری را با طرز فکر مشابه مشاهده می کنیم. اگر معنی آن را درک نکنید ، ایده یافتن متن مطابقت محتوای وب شما با یک URL متفاوت ممکن است ترسناک به نظر برسد.اگر در شهر قم زندگی می کنید برای طراحی سایت در قم ، قم سایت می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

اما محتوای تکراری چیست و معنی آن برای بازاریابی آنلاین شما چیست؟ ما در زیر به هر دو سوال خواهیم پرداخت ، بنابراین برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری اصطلاحی است که Google برای توصیف تکه های قابل توجهی از محتوای موجود در بیش از یک URL استفاده می کند. طیف گسترده ای از موارد می توانند به عنوان محتوای تکراری شناخته شوند – گاهی اوقات کل صفحات یکسان هستند ، در حالی که بار دیگر چند جمله مشابه هستند.

نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که محتوای تکراری فقط شامل نسخه های کلمه به کلمه نیست. می توانید یک محتوا را از یک URL به آدرس دیگر کپی کنید و سپس چندین کلمه را با کلمات مترادف عوض کنید ، اما Google هنوز هم اغلب شباهت را تشخیص می دهد.

چه عواملی باعث ایجاد محتوای تکراری می شوند؟

اگرچه ممکن است محتوای تکراری شما را به فکر کپی برداری عمدی یا دزدی ادبی بیندازد ، اما واقعیت این است که بیشتر مطالب تکراری کاملاً خوش خیم و غیر عمدی هستند. در اینجا برخی از شایع ترین دلایل ذکر شده است:

    تغییرات URL: گاهی اوقات ، آن چه باید یک URL باشد ، در نهایت به چندین URL تبدیل می شود ، مانند اینکه سایت شما از شناسه های جلسه استفاده می کند و به طور موثر نسخه متفاوتی از URL را برای هر کاربر ایجاد می کند.

    نسخه های جایگزین سایت: اگر یک وب سایت جدید در دامنه دیگری ایجاد می کنید یا نسخه HTTPS را برای جایگزینی نسخه اصلی HTTP ایجاد می کنید ، می توانید در پایان با صفحات تکراری مواجه شوید. جستجوگر SEO ما می تواند از طریق تغییر مسیر HTTP به HTTP ، مشکلی را بررسی کند!

    همزمانی خالص: هر از چند گاهی ، می توان بدون آگاهی از آن ، محتوای تکراری نوشت. اگر شما و سایت دیگری دقیقاً در مورد همان موضوع بنویسید ، ممکن است در انتها یک متن مشابه برای نوشتن مطالب تکراری بنویسید.

    محتوای scraped: scraping جایی است که شما به طور موثر محتوا را مستقیماً از یک URL به URL دیگر کپی می کنید. این اتفاق بعضی اوقات بدون سوء نیت اتفاق می افتد ، مثل اینکه در دو صفحه از یک منبع بزرگ از یک نقل قول استفاده شده باشد.

در حالی که معمولاً غیر عمدی ، محتوای تکراری می تواند تأثیر قابل اندازه گیری در بازاریابی آنلاین شما داشته باشد ، همانطور که می خواهیم ببینیم.

محتوای تکراری چه تاثیری بر SEO شما دارد؟

اگر احساس می کنید محتوای تکراری در موفقیت SEO شما تأثیرگذار است ، حق با شماست – اما شاید نه به روشی که فکر می کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد رابطه بین محتوای تکراری و سئو به ادامه مطلب مراجعه کنید!

برای سئو سایت در قم می توانید روی ما حساب کنید.

آیا مجازات محتوای تکراری در Google مجاز است؟

یکی از رایج ترین عقاید در مورد محتوای تکراری این است که Google مستقیماً شما را به دلیل داشتن محتوای تکراری در سایت شما جریمه می کند. اما آیا این درست است؟

خلاصه ، نه

Google سعی کرده است – با موفقیت محدود – روشن کند که آن ها محتوای تکراری را در رتبه بندی مستقیماً مجازات نمی کنند. Google می فهمد که محتوای تکراری بعضی اوقات اتفاق می افتد و عمداً عمدی نیست.

با این حال ، یک استثناء قابل توجه وجود دارد: محتوای کپی شده.

محتوای کپی شده چیست؟

محتوای کپی شده زیرمجموعه خاصی از محتوای تکراری است ، یعنی قسمت کوچکی از محتوای تکراری که عمدی – و فریبنده است. محتوای کپی شده ، محتوایی است که به طور فعال دزدی ادبی یا سعی در دستکاری رتبه بندی در جستجو دارد.

در موارد نادری که Google قصد فریب در محتوای تکراری را تشخیص دهد ، مجازات محتوای تکراری را به عنوان رتبه بندی پایین تر یا حتی حذف کامل آن از فهرست Google ، برای مجرم اعمال می کند.

اگرچه بیشتر محتوای تکراری به عنوان محتوای کپی شده واجد شرایط نیست ، بنابراین Google آن را جریمه نمی کند. اما فقط به این دلیل که Google مجازات محتوای تکراری مستقیم صادر نمی کند ، به این معنی نیست که محتوای تکراری هنوز نمی تواند به SEO شما آسیب برساند.

محتوای تکراری چه تاثیری در رتبه بندی دارد؟

وقتی Google محتوا را درجه بندی می کند ، این کار را با تعیین مناسب ترین نتایج انجام می دهد و بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهد. اما وقتی با محتوای تکراری روبرو می شود ، به سرعت گیج می شود.

این دو صفحه دقیقاً یکسان هستند – کدام یک از آنها شایسته رتبه بندی هستند؟

این سردرگمی معمولاً منجر به رتبه بندی پایین تر برای هر دو صفحه می شود ، زیرا الگوریتم های گوگل در مورد رتبه بندی خصوصاً یکی بالا مطمئن نیستند. اگر می خواهید رتبه بندی خود را بالا نگه دارید ، باید گام هایی را برای کمک به Google در تعیین اینکه کدام صفحه نسخه “واقعی” است ، بردارید.

چگونه باید از محتوای تکراری استفاده کنید؟

در بسیاری از موارد ، محتوای تکراری مورد استرس نیست. از آن جا که گاهی اوقات می تواند رتبه شما را پایین بیاورد ، به نفع شماست که با چند روش ساده ، که ابزارهایی مانند قورباغه جیغ زدن می تواند به شما کمک کند ، جلوی تأثیرات آن را بگیرید.

در اینجا سه روش وجود دارد که می توانید از طریق آنها محتوای تکراری را در سایت خود اداره کنید!

  1. در صورت امکان از تکرار مطالب خودداری کنید

اولین و بارزترین راه برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری ، پرهیز از داشتن مطالب تکراری است. این همیشه چیزی نیست که شما کاملاً بر آن کنترل داشته باشید ، اما هم چنان می توانید برای به حداقل رساندن آن تلاش کنید.

به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که یک صفحه محصول خاص URL های مختلفی را برای اندازه های مختلف یک شلوار ایجاد می کند ، می توانید برای ادغام این URL ها در یک آدرس تلاش کنید. این بدان معناست که محتوا فقط در یک صفحه و نه در دو صفحه نشان داده می شود ، بنابراین محتوای تکراری وجود ندارد.

محتوای تکراری چیست و آیا به SEO شما آسیب می رساند؟

بدون پرداختن به این مسائل ، می توانید در موقعیت هایی ظاهر شوید که هر ترکیبی از دکمه های مختلف “طول” و “کمر” در تصویر بالا یک URL متفاوت ایجاد می کند!

  1. از تغییر مسیرها استفاده کنید

در برخی موارد ، محتوای تکراری نتیجه طبیعی تغییر یک سایت خاص است ، مانند تغییر از سایت HTTP به سایت HTTPS. در این شرایط ، می توانید با استفاده از هدایت های 301 به Google کمک کنید تا از سردرگمی جلوگیری کند.

روش کار هدایت به این صورت است که وقتی یک موتور جستجو می خواهد از URL A بازدید کند ، تغییر مسیر آن را به آدرس URL B ارسال می کند. بنابراین ، اگر دو URL با محتوای تکراری دارید ، می توانید با استفاده از هدایت مجدد ، تمام ترافیک را به صفحه مورد نظر ارسال کنید.

  1. از rel = “canonical” استفاده کنید

ویژگی rel = “canonical” یک خط کد است که می توانید آن را در سر صفحه یک صفحه وارد کنید. در اصل به گوگل می گوید صفحه ای که در آن ظاهر می شود کپی از صفحه دیگر است و از گوگل می خواهد صفحه دیگر را به عنوان صفحه اصلی تلقی کند.

اگر به عنوان مثال نسخه پی دی اف یک صفحه را در سایت خود داشته باشید ، این روش خوبی است. شما می خواهید نسخه اصلی و HTML صفحه رتبه بندی شود ، اما ممکن است محتوای تکراری Google را گیج کند. بنابراین ، ویژگی rel = “canonical” را در صفحه PDF قرار می دهید تا به Google بگویید اصلی نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *