طراح UX چیست؟ و آن ها تمام روز چه کار می کنند ؟!

طراح UX چیست؟ و آن ها تمام روز چه کار می کنند ؟!

طراح UX چیست؟ و آن ها تمام روز چه کار می کنند ؟!


تصور کنید در کنار فروشگاهی قدم می زنید و نمایشگر بسیار جالبی توجه شما را جلب می کند. به داخل می روید ، فقط متوجه می شوید که امکان پیمایش فروشگاه وجود ندارد. مطمئن نیستید که می توانید به کدام سمت بروید ، قفسه هایی وجود دارد که راهروها را مسدود می کند و به دلایلی صندوقدار در دستشویی است.

حدس می زنم اگر این فروشگاه واقعاً وجود داشته باشد ، خیلی زود تعطیل می شود زیرا تجربه ضعیفی را برای مشتریانش ایجاد می کند.

مشابه یک فروشگاه بی نظم ، طراحی بی دقتی در وب می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند. اگر وب سایت شما عالی به نظر نمی رسد ، پیمایش آن دشوار است یا آن طور که باید کار نمی کند ، افراد به جای دیگری می روند.اگر در شهر قم زندگی می کنید و به دنبال مکانی مناسب برای طراحی سایت در قم هستید قم سایت می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.

اینجاست که به شما می گویم می توانید از ترک سایت توسط کاربران جلوگیری کنید. در این مقاله ، من قصد دارم به نحوه ایجاد یک وب سایت با تجربه کاربر (UX) بپردازم.

 UX چیست

     کاری که یک طراح UX انجام می دهد

     چگونه تجربه خوبی در سایت خود به کاربران ارائه دهیم

با من بمان

طراحی UX چیست؟

طراحی UX یک اصل در طراحی وب خوب است که بر نحوه ایجاد یک وب سایت مناسب برای کاربران تمرکز دارد.

هدف نهایی طراحی UX این است که شما محصولی عالی خواهید داشت که زیبا به نظر می رسد ، ساختار مناسبی دارد ، به درستی کار می کند و افراد را به عقب باز می گرداند.

حدس می زنم این بیش از یک هدف باشد …

علاوه بر این ، UX خوب می تواند به وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. اگر سایت شما خوب کار کند ، احتمالاً می توانید افراد را مدت بیشتری در آن نگه دارید. اگر افراد به سرعت به نتایج موتور جستجو برنگردند ، این نشانه این است که سایت شما چیز ارزشمندی را ارائه می دهد.

وب سایت شما ممکن است در خارج از سایت زیبا باشد ، اما اگر کمی کوچکتر به نظر برسید پیمایش مشکل است ، طراح شما روی UX تمرکز نکرده است.

شاید از خود بپرسید ، “طراح UX چیست؟”

طراح UX چیست؟

به زبان ساده ، یک طراح UX وقتی کاربر در یک سایت کار می کند به نیازهای کاربر فکر می کند.

اگرچه موارد زیر تنها جنبه های وب سایتی نیستند که یک طراح UX می تواند پوشش دهد ، اما موارد بسیار مهمی هستند:

   قابلیت ریسپانسیو

    قابلیت استفاده

    جهت یابی

    طرح

قابلیت ریسپانسیو

افراد فقط از طریق رایانه رومیزی به وب سایت شما دسترسی ندارند. در واقع ، این شانس وجود دارد که شما یک فیلم را از تلفن خود تماشا کنید.

تبلت ها ، تلفن های هوشمند ، لپ تاپ ها ، رایانه های رومیزی … مردم هنگام وبگردی گزینه های زیادی دارند. اگر وب سایت شما به دستگاه های مختلف پاسخ ندهد ، مطمئناً بازدید از وب سایت های رقیب که خود را سازگار می کنند از دست می دهد.

بنابراین اگر وب سایت شما در رایانه لوحی قطع می شود یا در تلفن همراه به طور قابل توجهی کندتر است ، زمان آن است که تنظیمات را انجام دهید. طراح UX شما می تواند از عهده این کار برآید.

قابلیت استفاده

استفاده از آن را تصور کردن این بدانید که بازدیدکنندگان سایت خود را از نقطه A به نقطه B با کمترین و بدون هیچ مشکلی مواجه می کنید.

بگویید که یک پاراگراف کوتاه از متن در وب سایت خود دارید که افراد را به تماس با شما ترغیب می کند و شما به صفحه ای با فرم تماس با متن آن پاراگراف پیوند داده اید.

با در نظر گرفتن قابلیت استفاده ، ممکن است بهتر باشد که فرم تماس خود را مستقیماً در زیر آن پاراگراف داشته باشید یا یک دکمه قابل توجه اضافه کنید که افراد را به صفحه تماس شما هدایت می کند.

اگرچه ممکن است فکر کنید عقل سلیم است که مردم روی پیوند موجود در متن کلیک کنند ، ممکن است شخص دیگری آن پیوند را از دست بدهد یا گیج شود و بی هدف در صفحات شما بگردد.

طراح UX شما هنگام به روزرسانی وب سایت شما باید تمام فرضیات را از پنجره به بیرون در نظر بگیرد.

جهت یابی

اگر افراد نتوانند آن چه در وب سایت شما نیاز دارند پیدا کنند ، ناامید خواهند شد. بازدیدکنندگان ناامید کننده سایت احتمالاً مشتری نخواهند شد.

یک طراح UX ساختار وب سایت شما را به گونه ای سازمان می دهد که پیدا کردن راه عبور از طریق سایت شما به ساده ترین شکل ممکن باشد.

ممکن است متوجه شوید که بسیاری از وب سایت ها دارای یک منوی ناوبری بزرگ در بالای هر صفحه هستند تا افراد بتوانند به بخش های مختلف مراجعه کنند. این یک روش عالی برای سازماندهی سایت شما و جلوگیری از گم کردن راه افراد است.

طرح

دیگر سال 2005 نیست. وب سایت ها باید خوب به نظر برسند.

بزار این را از شما بپرسم. اگر در وب سایتی قرار بگیرید که به نظر می رسد وقتی وارد آن شده اید ، به آن اعتماد کرده اید؟

طراحی خوب می تواند به برقراری ارتباط با نام تجاری شما کمک کند و به مردم کمک کند تا در مرور محتوای شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند. یک طراح UX این نکته را هنگام کار در وب سایت شما به خاطر می آورد.برای سئو سایت در قم می توانید روی تیم متخصص ما حساب کنید.

شما نمی خواهید طراحی شما خیلی حواس پرت باشد ، اما می خواهید آن قدر چشم نواز باشد که مردم بخواهند در سایت شما بمانند.

ما در این جا تقریباً کار ما تمام شده است ، اما من فقط می خواهم در مورد یک چیز دیگر در طراحی UX در مقابل UI

همان طور که اشاره کردم ، UX راهی برای طراحی است که نیازها و رفتارهای افراد را در خود جای داده است.

از طرف دیگر ، رابط کاربر فقط بخشی از UX است.

با استفاده از تلفن هوشمند می توانم به بهترین وجه این موضوع را توضیح دهم.

بنابراین هنگامی که از تلفن خود استفاده می کنید ، با رابط کاربری ارتباط برقرار می کنید. مواردی مانند برنامه ها ، نوار جستجو و طراحی صفحه اصلی همه رابط کاربری را تشکیل می دهند.

UX شامل رابط است ، اما در این جا متوقف نمی شود. مواردی مانند طراحی فیزیکی تلفن ، دکمه خانه ، دکمه روشن / خاموش و جک هدفون  همه می توانند بخشی از UX باشند.

بنابراین UI و UX هر دو مهم هستند ، اما UX اصطلاحی همه جانبه برای مواردی است که کاربران با آن ارتباط برقرار می کنند.قم سایت همچنین در زمینه های مختلف از جمله دیجیتال مارکتینگ در قم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

در هر صورت ، طراحی UX برای وب سایت شما فوق العاده مهم است. اگر فکر نمی کنید وب سایت شما تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان ایجاد کند ، شاید زمان آن رسیده باشد که با یک طراح UX شریک شوید. رابطه با طراحی UX صحبت کنم: طراحی رابط کاربر (UI).

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *