نکات مهم در انتخاب نام دامنه

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

نکات مهم در انتخاب نام دامنه


  • آیا باید زمان زیادی برای انتخاب نام دامنه خود بگذاریم؟
  • آیا واقعاً مسئله مهمی می‌باشد و بعداً ممکن است مزاحمت ایجاد کند؟

چرا نام دامنه مهم است؟

اولین تصویری که از سایت شما در ذهن کاربر ساخته میشود نام دامنه شما می باشد و اگر نام دامنه شما خوب انتخاب‌شده باشد مثبت می‌باشد و درصورتی‌که نام بدی انتخاب کرده باشید یک نمره منفی در ذهن کاربر از کسب‌وکار شما ثبت خواهد شد.حتی ازنظر سئو سایت در قم  بهینه سازی سایت کلمات کلیدی در نام دامنه شما به رتبه شما در گوگل کمک خواهد کرد.

پسوند دامنه

وقتی میخواهید نام دامنه را انتخاب کنید باید پسوند دامنه برای نمونه .com یا .ir توجه داشته باشید.طبق تحقیقات انجام شده 43 درصد از دامنه های موجود با پسوند دات کام می باشند.پسوند های دیگری نظیر .net .org و غیر هم مجود میباشند.اما معمولا در ایران از پسوند دات ایر که پسوند ملی کشورمان می باشد استفاده می شود.

نکات-مهم-در-انتخاب-نام-دامنه

استفاده از نام برند در دامنه

کلمات جدید و جذاب را پیذا کنید و با آنها برند خود را بسازید.میتوانید از لیست اسامی شرکت ها استفاده کنید و نام برند خود را پیدا کنید و بر اساس آن نام سایت خود را بسازید.توجه داشته باشید که تخصص اصلی ما طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ در قم می باشد.

هرچه کوتاه تر بهتر

به طور کلی وقتی بحث طول کارکتر های دامنه مطرح باشد بهتر باشد کوتاه تر را انتخاب کنید.معمولا 6-12 کارکتر باشد بهتر است.برای مثال سایت www.qomsite.com که با هدف طراحی سایت در قم ساخته شده است دارای 7 کارکتر میباشد.

تایپ آن آسان باشد

سعی کنید نامی که به ذهن شما می رسد و میخواهید از آن استفاده کنید تایپ آن آسان باشد و از کلمات سخت و پیچیده که تایپ آنها سخت میباشد و کاربر را گمراه میکند بپرهیزید.

تلفظ آن آسان باشد

سعی کنید نام دامنه انتخابیات تلفظ آسانی داشته باشد تا وقتی بازدیدکنندگان بصورت لفظی وب سایت شما را به اشتراک میگذارند مشتریان جدیدتان به سهولت وارد وب سایت شما بشوند.

از علائم و اعداد استفاده نکنید

سعی کنید از اعداد و علائم تا جایی که ممکن است استفاده نکنید زیر نام وب سایت شما را سخت و پیچیده میکند.

بررسی دامنه

بررسی کنید قبل از شما کسی این دامنه را ثبت نکرده باشد ، همچنین در شبکه های اجتماعی مورد نظر که قصد فعالیت دارید این مطلب را جستجو نمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *