تفاوت وب سایت های داینامیک و استاتیک چیست؟؟

تفاوت وب سایت استاتیک و داینامیک

تفاوت وب سایت استاتیک و داینامیک


وب سایت ها در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند اما یکی از روش های تقسیم آنها بین سایت های ایستا و سایت های پویاست. این تفاوت هنگامی که شما فقط به یک وب سایت در مرورگر خود نگاه می کنید مشهود نیست ، اما این می تواند تفاوت زیادی در عملکرد وب سایت شما ایجاد کند. پس بهتر است تفاوت این دو وب سایت را بدانید تا بهتر بتوانید برای سایت خود تصمیم بگیرید. اگر در شهر قم زندگی می کنید و می خواهید طراحی سایت در قم انجام دهید قم سایت با داشتن تیمی متخصص می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

وب سایت های استاتیک

 یک وب سایت استاتیک (که بعضاً صفحه مسطح یا ثابت نامیده می شود) دقیقاً همان گونه که در آن ذخیره شده است در یک مرورگر وب نمایش داده می شود. این شامل صفحات وب با محتوای ثابت کد شده در HTML و ذخیره شده در یک وب سرور است. تغییر نمی کند ، برای هر بیننده سایت ثابت باقی می ماند.

یک وب سایت ثابت (Static) به برنامه نویسی وب یا طراحی پایگاه داده احتیاج ندارد. ابتدایی ترین شکل وب سایت است و برای ایجاد سایت های با مقیاس کوچک بسیار ساده است. نگهداری تعداد زیادی از صفحات ایستا می تواند خیلی سریع به یک دردسر زمان بر و غیرعملی تبدیل شود. اگر به وب سایتی با صدها صفحه و یک تن محتوا نیاز دارید ، ممکن است یک وب سایت پویا برای شما مناسب باشد.

مزایای سایت استاتیک

  • انعطاف پذیری

مزیت اصلی یک سایت استاتیک انعطاف پذیری است که ارائه می دهد. هر صفحه می تواند متفاوت باشد. طرح ها می توانند تغییر کنند ، طرح بندی ها متفاوت هستند و طراح مجبور نیست که یک طرح را متناسب با انواع مختلفی از محتوا برای نمایش در یک صفحه ایجاد کند.

  • هزینه

هزینه ساخت سایت ساکن از قبل می تواند کمتر از ساخت سایت پویا باشد. از آنجا که برای تولید محتوا و ارائه نمایش نیازی نیست که صفحات به پایگاه داده متصل شوند ، هزینه ساخت آنها از یک سایت پویا کمتر است. با این حال ، اتصال CMS بدون سر به یک مولد سایت استاتیک و سپس یک شبکه تحویل می تواند ساخت یک سایت ثابت را گران کند.

  • بارگذاری بار

از آنجا که سایت های ساکن از قبل رندر می شوند ، زمان بارگذاری بسیار سریع است. بدون اسکریپت نویسی پیچیده ، یک پایگاه داده ، تجزیه محتوا از طریق زبانهای الگو ، و غیره ، این سایت ها معمولاً در یک لحظه بارگیری می شوند.

معایب سایت استاتیک

مشکل تر برای به روز رسانی
تغییر سایت های استاتیک می توانند پس از ساخته شدن چالش برانگیز باشند – حتی ایجاد تغییراتی در محتوای کوچک نیز می تواند چالش برانگیز باشد. تا زمانی که با HTML ، CSS و کد سایت آشنا نباشید ، ممکن است مجبور شوید از سازنده خود که در ابتدا سایت را ساخته است بخواهید که سایت را برای شما تغییر دهد.
مقیاس دشوارتر است
افزودن به یک سایت ثابت با گذشت زمان نیز می تواند دشوارتر از یک سایت پویا باشد. به عنوان مثال ، ایجاد صفحات محصول به این معنی است که شما هر وقت بخواهید یک صفحه محصول جدید اضافه کنید ، باید صفحه جدیدی بسازید که این کار می تواند زمان بر باشد و هزینه های مداوم نگهداری را متحمل شود.
هزینه های نگهداری
همانطور که در بالا ذکر شد ، افزودن به سایت شما یا ایجاد تغییر در آن هزینه هایی را در پی دارد. این بدان معنی است که با گذشت زمان ، نگهداری یک سایت ثابت می تواند هزینه های نگهداری مداوم را متحمل شود که در غیر این صورت با یک سایت پویا از آن جلوگیری می کنید.

تفاوت وب سایت استاتیک و داینامیک

وب سایت های پویا

یک وب سایت پویا (که به آن سایت پایگاه داده محور نیز گفته می شود) نیاز به برنامه نویسی وب و طراحی پایگاه داده دارد. یک وب سایت پویا شامل اطلاعات و محتوایی است که بسته به عواملی مانند بیننده سایت ، زمان روز ، منطقه زمانی یا زبان مادری کشور بیننده تغییر می کند). محتوای سایت شما (متن / تصاویر) در یک پایگاه داده یا سیستم مدیریت محتوا ذخیره می شود. وقتی اطلاعات در پایگاه داده به روز می شوند یا تغییر می کنند ، در سایت تغییر می کنند.
وقتی کاربری از سایت شما بازدید می کند ، داده ها از مرورگر کاربر به سرور منتقل می شوند. کد اسکریپت نویسی در وب سرور تجزیه و تحلیل و تفسیر می شود و HTML حاصل در مرورگر وب، بازدید کننده نمایش داده می شود. این بدان معنی است که محتوای مختلف می تواند در ساعات مختلف روز تولید شود ، یا بر اساس کوکی ها (داده های کوچکی که وب سرور در رایانه بازدید کننده ذخیره می کند) یا متغیرهای محیطی (چه نوع مرورگری استفاده می شود ، چه IP کاربر آدرس یا اینکه از چه صفحه ای قبل از صفحه فعلی بازدید کرده اند)
این به معنای چیزهای بسیار خوب برای خود و بازدیدکنندگانتان است. شما می توانید از یک سیستم مدیریت محتوا برای اداره همه پرونده ها و داده های خود استفاده کنید که معمولاً باید به صورت منظم مانند اخبار یا محصولات به روز شوند ، یا می توانید از وب سایت پویا خود برای اهداف تجارت الکترونیکی مانند ذخیره و به روزرسانی محصولات ، و رسیدگی به سفارشات استفاده کنید . این نوع وب سایت می تواند روی سئو سایت شما نیز تاثیر گذار باشد برای داشتن سئو سایت در قم می توانید روی تیم ما در قم سایت حساب کنید.

مزایای سایت پویا

طراحی شده توسط پایگاه داده
با اتصال یک سایت پویا به یک پایگاه داده ، می توانید به راحتی و به صورت سازمان یافته و ساختار یافته برای ایجاد و نمایش محتوا بسته به نوع مشاهده کاربر از آن ، اطلاعات را درخواست کنید.
به CMS متصل شوید
این توانایی اتصال به پایگاه داده به این معنی است که می توانید به CMS نیز متصل شوید. محتوای ذخیره شده در CMS می تواند موارد مختلفی باشد ، از متن گرفته تا تصاویر نمایش داده شده ، صفحه آرایی ، تنظیمات سایت و موارد دیگر. این امکان را برای ایجاد انعطاف پذیری شدید هنگام ساخت سایت فراهم می کند ، و همچنین به چندین کاربر امکان می دهد تا در صورت لزوم محتوا را دستکاری کنند.
هزینه نگهداری کم
از آنجا که می توانید یک سایت پویا را به CMS متصل کنید ، هزینه های مداوم کمی وجود دارد یا هیچ هزینه ای وجود ندارد مگر اینکه تغییری در طراحی اصلی ایجاد شود یا قابلیت اضافی به سایت اضافه شود.

معایب سایت پویا

محدودیت های طراحی
هنگام تولید محتوا در یک صفحه از یک پایگاه داده ، معمولاً محتوا را جذب می کنید و به او می گویید بدون توجه به محتوای آن ، روش خاصی را نشان دهد. این می تواند طراحی را روی حیله و تزویر قرار دهد ، زیرا احتمالاً شما رویکردی متناسب با همه را انتخاب خواهید کرد. بسته به CMS ، ساخت چندین طرح برای نمایش انواع مختلف محتوا به انواع مختلف ممکن است دشوار باشد.
با استفاده از سایت های پویا ، مجبور می شوید از الگوهایی برای صفحه خود استفاده کنید ، یا متعهد می شوید که الگوهای سفارشی را برای هر صفحه ایجاد کنید. این کار در برخی از CMS ها مانند Zesty.io ساده تر است اما انجام آن در برخی دیگر مانند WordPress یا Drupal دشوارتر است.
می تواند هزینه های پیش ساخته را متحمل شود
هنگام ساخت یک سایت پویا ، هنگام اتصال سایت به یک پایگاه داده ، ایجاد پایه و اساس سایت برای تولید محتوا ، و غیره ، ممکن است کارهای بیشتری انجام شود. عملکرد اضافی ممکن است با افزودن ویژگی به سایت پویا ، هزینه بیشتری داشته باشد در طول زندگی در حالی که هزینه های نگهداری برای یک سایت داینامیک کم است ، اما می تواند هزینه های ساخت اولیه بسیار بیشتری را نسبت به یک سایت استاتیک متحمل شود.

چه زمانی به یک وب سایت پویا یا ایستا نیاز داریم؟

موقعیت ها و انواع مختلفی از سایت ها وجود دارد که ممکن است به دنبال ساخت آن ها باشید و دانستن این که آیا به ساختاری ثابت یا پویا نیاز دارید گیج کننده است. به طور معمول پاسخ این است ، اگر می خواهید سایت را به یک پایگاه داده متصل کنید تا در زمان واقعی محتوا تولید کند ،به شما توصیه می کنیم از سایت پویا یا همان داینامیک استفاده کنید.

تیم قم سایت می تواند در حوزه دیجیتال مارکتیگ در قم در هر زمینه شغلی که هستید برای پیشرفت در کسب کارتان به شما عزیزان خدمات رسانی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *