طراحی UI , UX چیست ؟ و چه تفاوت هایی دارند؟

طراحی UI , UX چیست ؟ و چه تفاوت هایی دارند؟

طراحی UI و طراحی UX دو اصطلاحاتی هستند که اغلب در طراحی وب و برنامه اشتباه گرفته می شوند. آنها معمولاً در یک اصطلاح ، طراحی UI / UX کنار هم قرار می گیرند و از سطحی مشاهده می شوند که به نظر می رسد هر دوکلمه مفهوم یکسانی را القا می کنند در حالی که مفهوم این دو کلمه کاملا متفاوت است. اگر قصد طراحی سایت در قم را دارید و به دنبال تیمی مناسب برای طراحی سایت خود همراه با طراحی مناسب UI و UX هستید قم سایت برای شما می تواند بهترین انتخاب باشد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد تعریف UI و UX تفاوت این دو طراحی صحبت کنیم.پس در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید به درک درستی از این دو موضوع و تفاوت بین این دو برسید.

طراحی UI چیست؟

“UI” در طراحی مخفف “user interface” یا “رابط کاربری” است. رابط کاربر طرح گرافیکی یک برنامه است . در این طراحی، طراح تمامی موارد گرافیکی کار که شامل دکمه هایی می شود که کاربران بر روی آن کلیک می کنند ، متنی که می خوانند ، تصاویر ، اسلایدرها ، قسمت های ورود متن و سایر مواردی که کاربر با آنها ارتباط برقرار می کند را طراحی می کند در این نوع طراحی هر نوع عنصر بصری ، تعامل یا انیمیشن همه باید توسط طراح ، طراحی شوند.
این شغل به عهده طراحان رابط کاربری است. آنها تصمیم می گیرند که برنامه به چه شکلی باشد. آنها باید طیف های رنگی و شکل دکمه ها را انتخاب کنند و همچنین عرض خطوط و قلم های مورد استفاده برای متن را به درستی به کارببرند. طراحان UI ظاهر و احساس رابط کاربری برنامه را ایجاد می کنند.
طراحان UI طراحان گرافیک هستند. آنها نگران زیبایی شناسی هستند. اطمینان از اینکه رابط کاربری برنامه جذاب ، تحریک کننده بینایی و موضوعی متناسب با هدف و یا شخصیت برنامه است ، بر عهده آنها است. و آنها باید اطمینان حاصل کنند که تک تک عناصر بصری چه از نظر زیبایی شناسی و چه از نظر هدف احساس با هم هماهنگ باشند. این طراحان می توانند با طراحی چشمگیر خود تاثیر خوبی برای روی سئو سایت شما داشته باشند با تیم ما می توانید در شهر قم سئو سایت در قم را برای سایت خود بالا ببرید.

تفاوت طراحی Ui با Ux

طراحی UX چیست؟

“UX” مخفف” user experience” یا “تجربه کاربر” است. تجربه کاربر از برنامه توسط نحوه تعامل او با آن برنامه تعیین می شود. در این طراحی ، طراح اطلاعات خود را از تجربه ای که در طول کار خود در موضوعات به دست می آورد انجام می دهد. تیم های UX ممکن است از طریق روش های مختلف ، مانند مصاحبه با کاربران / ذینفعان ، تجزیه و تحلیل کار ، نظرسنجی آنلاین و گروه های متمرکز ، داده ها را جمع آوری کنند. داده ها تجزیه و تحلیل و به اطلاعات کمی و کیفی تبدیل می شوند که طراح با استفاده از آن ها می تواند کار خو را شروع کند.
طراح در این زمینه ممکن است سوالاتی را با خود مطرح می کند :
آیا این طراحی روان و ساده است یا ناخوشایند و گیج کننده است؟
آیا پیمایش در برنامه منطقی است یا خودسرانه احساس می شود؟
آیا تعامل با برنامه این حس را به مردم می دهد که وظایفی را که برای دستیابی آنها به هدف مورد نظر تعیین کرده اند به طور ثمربخش انجام می شود یا احساس مبارزه به آن ها دست می دهد؟

تجربه کاربر با توجه به سهولت یا دشوار بودن تعامل با عناصر رابط کاربری که طراحان رابط کاربر ایجاد کرده اند ، تعیین می شود.
بنابراین طراحان UX همچنین به فکر رابط کاربری یک برنامه هستند و به همین دلیل است که مردم در مورد تفاوت این دو گیج می شوند. اما طراحان رابط کاربری وظیفه دارند درباره نحوه شکل گیری رابط کاربری تصمیم بگیرند . به طور خلاصه ، آنها نحوه کار رابط را طراحی می کنند. اگر محصول یا سایت به خوبی کار کند و طراحی یکپارچه داشته باشد، کاربر تجربه خوبی خواهد داشت. اما اگر پیمایش پیچیده یا غیرشهودی باشد ، تجربه کاربری خوبی نخواهند داشت .

همچنین طراحان ux یک طرح وایرفریم از تعاملات رابط کاربری خود ایجاد کرده و با توجه به آن طرح و بازخوردی که از کاربر خود می گیرند استفاده می کنند. برای طراحان UX مهم است که درک جامعی از نحوه تعامل کاربران با برنامه خو داشته باشند.

چگونه آنها با هم کار می کنند

بنابراین یک طراح UX نحوه کار رابط کاربر را تعیین می کند در حالی که طراح UI تصمیم می گیرد که رابط کاربری چگونه به نظر برسد. این یک فرایند بسیار مشارکتی است و دو تیم طراحی تمایل به همکاری نزدیک دارند. همان طور که تیم UX در حال کار بر روی برنامه است و اینکه دکمه به صورتی می تواند کاربر را به هدف مورد نظر برساند تا بتواند به اطلاعات مورد نظر دست پیدا کند تیم UI در حال کار بر روی نحوه ظاهر شدن همه عناصر روی صفحه و شکل گرافیکی کار است. ممکن است در مراحل طراحی تصمیم گرفته شود که دکمه ی به صفحه اضافه شود و این کار باعث می شود نحوه سازماندهی دکمه ها تغییر کند و ممکن است نیاز به تغییر شکل یا اندازه داشته باشد. تیم UX بهترین روش برای قرار دادن دکمه ها را تعیین می کند در حالی که تیم های UI طراحی های خود را متناسب با طرح جدید تنظیم می کنند. ارتباط و همکاری مداوم بین طراحان UI و UX به شما اطمینان می دهد که رابط کاربری نهایی تا آنجا که می تواند خوب به نظر برسد، در عین حال کارآمد و بصری عمل کند.

تفاوت طراحی Ui با Ux

UI در مقابل: UX دو رشته بسیار متفاوت که در هماهنگی کار می کنند

طراحی UI و طراحی UX شامل مهارت های بسیار متفاوتی هستند ، اما اینها برای موفقیت یکدیگر مهم هستند. یک طراحی زیبا نمی تواند با استفاده از رابط کاربری گیج کننده حس خوبی را به کاربر القا کند و در نتیجه طراحی ثمر بخشی نخواهند بود و همچنین یک تجربه کاربری خوب و درست بدون طراحی زیبا و چشمگیر نتیجه مطلوبی را نخواهد داشت .برای ایجاد یک رابط کاربری / تجربه عالی ، هر دو طراحی UI و UX باید بدون نقص اجرا شده و کاملاً مطابق با انتظارات کاربر باشند. و هنگامی که این ستارگان تراز شوند نتایج می توانند حیرت انگیز باشند.ما با خدمات دیجیتال مارکتینگ در قم با تیمی خوب از نظر UI /UX در خدمت شما عزیزان هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *