نحوه بررسی ترافیک وب سایت رقیب

نحوه بررسی ترافیک وب سایت رقیب

نحوه بررسی ترافیک وب سایت رقیب


تصور کنید که در یک حراج تابلو هستید و به یک تابلو علاقمند شدید و حالا قصد دارید آن تابلو را خریداری کنید برای دریافت این تابلو، باید بالاترین پیشنهاد را داشته باشید – اما اکنون تصور کنید که نمی دانید دیگران پیشنهاد چه چیزی را داده اند. شما هیچ سرنخی ندارید که باید تا کجا بالا بروید.

از بسیاری جهات ، پیشنهاد در مزایده مشابه بازاریابی در تجارت شماست. شما در حال رقابت برای مشتریان بالقوه هستید ، اما بدون اینکه بدانید رقابت چه می کند ، هیچ سرنخی برای بهینه سازی تبلیغات خود ندارید. به همین دلیل نظارت بر رقبا مهم است. اگر در شهر قم زندگی می کنید و به دنبال یک مکان مطمئن برای طراحی سایت در قم هستید قم سایت می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.

به طور خاص ، شما می خواهید از نزدیک به بازدید از وب سایت رقبا بپردازید. اگر یک رقیب بزرگ بیشتر از شما ترافیک ایجاد می کند ، احتمالاً به این معنی است که شما کاری را انجام می دهید که شما نیستید. برای جلب مشتریانی که در حال حاضر به آن ها مراجعه می کنند ، باید بفهمید که آن چیز چیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بررسی ترافیک وب سایت رقیب ، به ادامه مطلب بروید.

7 مرحله برای کمک به شما در جاسوسی از رقبا

برای شما مهم است که از رقبا جاسوسی کنید تا ببینید چه کاری برای جذب مشتری انجام می دهند. دیدن این که رقبا چگونه موفقیت خود را به دست می آورند برای عملکرد بهتر آن ها در کارزارهای شما حیاتی است.

خوشبختانه بررسی ترافیک رقبا خیلی دشوار نیست. شما فقط باید یک روند ساده را دنبال کنید ، و به زودی همه چیزهایی را که برای بهینه سازی مجدد بازاریابی خود نیاز دارید خواهید داشت.

در این جا یک راهنمای هفت مرحله ای برای نحوه بررسی ترافیک وب سایت رقیب آورده شده است!

  1. برنامه ای را بیان کنید

قبل از شروع به شکستن ذره بین ها ، وقت بگذارید و برنامه ای برای جاسوسی رقیب خود تهیه کنید. بدون داشتن یک احساس مشخص جهت ، این روند می تواند به سرعت کدر شود.

شما باید از ابتدا دو پارامتر ایجاد کنید:

    اهداف: چه چیزی می خواهید بدانید؟ چه اطلاعات خاصی می خواهید در مورد رقبا بیاموزید؟

    رقابت: رقبای شما چه کسانی هستند؟ به دنبال کدام مشاغل خاص هستید؟

شما احتمالاً در حال حاضر درک روشنی از رقبای خود دارید ، اما حتی در این صورت لیست روشنی تهیه کنید. اگر مشکلی دارید ، می توانید کلمات کلیدی مورد نظر را در Google جستجو کنید تا ببینید کدام کسب و کارها نتایج برتر را دارند.

  1. ابزارهای جاسوسی با ارزش رقیب را جمع کنید

می توانید به تنهایی برخی از اطلاعات ابتدایی را در مورد رقبا جمع آوری کنید ، اما بدون برخی از ابزارهای جاسوسی رقبا برای کمک به شما در این زمینه دور نخواهید شد. این ابزارها به شما امکان می دهند به اطلاعات مختلفی دسترسی پیدا کنید که در غیر این صورت نمی توانید ببینید.

برخی از بهترین ابزارهای جاسوسی رقبا در بازار موجود است:

    SpyFu: SpyFu ابزاری است که به شما اجازه می دهد هرجا رقیبی در Google ظاهر شده است ، چه در نتایج جستجوی ارگانیک و چه در نتایج.

    Semrush: Semrush در کلمات کلیدی تخصص دارد و به شما امکان می دهد تمام کلمات کلیدی که رقیب برای آن ها رتبه بندی می کند را مشاهده کنید.

پس از این که وسایل مورد نیاز خود را به صف کردید ، سرانجام آماده شروع روند جاسوسی هستید.

  1. به محتوای وب رقبا نگاه کنید

وقتی ترافیک رقبا را بررسی می کنید ، بیشتر از این که ببینید تعداد زیادی از افراد از سایت آن ها بازدید می کنند ، کار دیگری انجام می دهید. با استفاده از ابزار مناسب ، فقط در چند ثانیه می توانید این اطلاعات را پیدا کنید. کار اصلی متمرکز بر یادگیری نحوه دستیابی به این بازدیدها است. چه عاملی باعث شده بسیاری از افراد به سمت سایت خود سوق پیدا کنند؟

اغلب اوقات ، پاسخ را می توان در محتوای وب آنها یافت. خواه پست های وبلاگی ، ویدئوها یا موارد دیگر باشد ، وب سایت های پربازدید معمولاً از نوعی بازاریابی محتوا برای جذب کاربران جدید استفاده می کنند.

با بازدید از صفحات سایت های رقبا که بیشترین بازدید را دارند و مشاهده محتوایی که در آنجا پیدا می کنید ، بهتر می توانید نحوه بهینه سازی محتوای خود را تعیین کنید.

  1. دریابید که چه کلمات کلیدی را هدف قرار دهید

علاوه بر مشاهده محتوای سایت های رقبا ، می توانید کلمات کلیدی را که آنها برای رتبه بندی آن محتوا در Google استفاده می کنند ، بررسی کنید. کدام جستجوها را هدف قرار داده اند و کدام یک بیشترین بازدید را دارند؟

می توانید از ابزارهایی مانند Semrush استفاده کنید تا ببینید رقبا در چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند. از آنجا می توانید ببینید که کدام کلمات کلیدی بهترین نتیجه را برای آن ها دارند و این کلمات کلیدی را در بازاریابی جستجوی خودتان بگنجانید.برای سئو سایت در قم می توانید روی تیم متخصص قم سایت حساب کنید.

  1. ارزیابی کمپین های رسانه های اجتماعی رقبا

اگر می خواهید ترافیک وب سایت رقبای خود را کنترل کنید ، ممکن است رسانه های اجتماعی محلی برای رفتن به نظر نرسند. اما برای بسیاری از مشاغل ، رسانه های اجتماعی یکی از ثابت ترین منابع ترافیک است ، به ویژه اگر آن ها تمایل به ارسال لینک به آخرین پست های وبلاگ یا محتوای مشابه خود دارند.

نحوه بررسی ترافیک وب سایت رقیب

به همین دلیل ، می توانید از نگاهی به رسانه های اجتماعی رقبا خود بهره مند شوید. به نظر می رسد کدام پست ها بیشترین بازدید را برای وب سایت شرکت ایجاد می کنند؟ علاوه بر این ، کاربران به کدام صفحات سایت هدایت می شوند؟

وقتی می بینید کدام یک از تاکتیک های شبکه های اجتماعی بیشترین بازدید را به سایت های رقبا می رساند ، می توانید همین روش ها را در رسانه های اجتماعی خود نیز اعمال کنید.

  1. از رقبای خود خرید کنید

این نکته ممکن است ضداسلامی به نظر برسد و قابل فهم است. محصولات یا خدمات رقبا را بخرید؟ حتی به آن ها درآمد بیشتری می دهید؟ چرا چنین کاری می کنی؟

دلیلی که شما باید در نظر داشته باشید از رقبای خود خریدی انجام دهید این است که روند کار در مورد تجربه معمولی خریدار آن ها به شما می گوید. چه قسمت هایی از روند خرید را به خوبی انجام می دهند؟ چه چیزی می توانند بهبود یابند؟

اگر صفحات “سبد خرید” آن ها ترافیک زیادی داشته باشد ، این به شما می گوید که آن ها در ترافیک در تبدیل ها کار خوبی انجام می دهند. وقتی خودتان خریدی انجام می دهید ، خواهید دید دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهند. سپس می توانید این دانش را در فرآیند تبدیل خود به کار ببرید.

  1. بدانید چه موقع بایستید

به همان اندازه که برای پیگیری کارهایی که رقبا انجام می دهند بسیار مهم است ، مهم است که بدانید کجا خط بکشید. برای بسیاری از بازاریابان ، جاسوسی رقبا می تواند به یک سوراخ اصلی خرگوش تبدیل شود – جایی که آن ها نمی توانند مقایسه خود را با رقبای خود متوقف کنند.

شما نمی خواهید در چرخه دیدن همه موفقیت های رقبا و احساس بی انگیزگی در مورد فعالیت های خود در پاسخ گیر بیفتید. شما می خواهید وارد شوید ، اطلاعات لازم را بدست آورید و سپس به کمپین های خود بازگردید.

این بخشی از دلیل این است که قدم یک در این لیست – تهیه یک طرح – بسیار مهم است. شما باید از قبل بدانید که کجا می خواهید خط بکشید و به بازاریابی خود برگردید.

آماده شروع بهینه سازی کمپین های خود برای پیشی گرفتن از رقبا هستید؟ برای این کار می توانید از تیم متخصص ما کمک بگیرید همچنین قم سایت در زمینه های مختلف از جمله دیجیتال مارکتینگ در قم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *